Lite funderingar om Surfplattor

Diskussion i 'Allmänt' startad av sarahjohansson, 14 sept 2012.

1. sarahjohansson

sarahjohansson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er!

Jag ställde mig rätt skeptisk till surfplattor när IPad släpptes. Mestadels för att de verkade så onödiga, de är som en bärbar dator fast i ett lättare format. Jag har dock med tiden blivit mer och mer intresserad men jag är en av få människor i världen som kör på "våga vägra Apple". Jag har en HTC Sensation och en vanlig PC laptop. Nu ska jag utbilda mig till reseledare och spendera mitt liv utomlands och tänker att det vore kanske enkelt att ha en surfplatta. Men jag är rätt oinsatt i hela den delen. Några bra tips på surfplattor med android? Och finns det någon som vet om man bara kan liksom köpa ett surf-kontantkort utomlands?

MVH

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Vad ska du ha den till? Tycker inte en surfplatta kan ersätta en dator men helt klart smidig enhet att ha med sig. Just nu har jag den till och med på jobbet och kör ett program som enbart finns till surfplattor...

3. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Hos oss har det alltid varit så att jag kör den stationära datorn och min fru kör laptopen. När vår laptop började krångla, kom vi fram till att allt hon gör med datorn, går att göra på en surfplatta (åtminstone om man har tangentbord till). Jag köpte därför en Asus Transformer.

Jag hade dock inte klarat mig med enbart plattan, den hade inte kunnat ersätta min stationära dator.

den som funderar på att skaffa antingen laptop eller platta bör börja med att fundera på vad man har för behov och om dessa kan tillfredsställas av en platta. Du kan ju få en bra platta betydligt billigare än du kan få en bra laptop idag.

/Spaderess

Last edited: 14 sept 2012