Lite minne

Diskussion i 'ZTE' startad av mok, 17 maj 2011.

1. mok

mok Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har uppgraderat min ZTE till 2.2 och alla appar som jag kan flytta ligger på SD kortet. Men på internminnet kvarstår ca 60mb. Kan man på något vis frigöra mer?

2. Delarium

Delarium Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

"Internminnet" är på totalt typ 160MB, och då ska operativet och lite annat rymmas. Så tror inte det går att få in så mycket mer.
    Försök flytta så mycket som möjligt till SD-kortet. Det finns en app på Market som heter App2sd som hjälper dig att lista installerade program som kan flyttas till SD-kortet. På så vis slipper du gå igenom "app för app" i Android programhanteraren.

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Gör om 2.2 uppgraderingen med min justerade partitionslayout. Det ger ca: 83Mb extra om du kör "original" 2.2 och 116Mb extra om du väljer att istället gå på alternativ 2 och köra med Light Roast RLS5.

Men vill du absolut ligga kvar på den installation du har idag så finns "move2sd enabler" i market som gör att du kan flytta alla appar oavsett om de egentligen stöder flytt eller inte, men det förutsätter att du root:ar först. Jag har modifierat z4root så att den kan ge permanent root på Blade och den funkar även på Light. Länk till din finns i min signatur.

Last edited: 18 maj 2011
  4. mok

mok Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött skall kika på era förslag

5. Sam

Sam Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Browserns cache / data kan ligga och ta upp en hel del ibland så prova rensa den också.

6. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Instämmer...

Såg över mina grejjor igår, och insåg att jag glömt ställa in så Dolphin rensar varje gång jag stänger ner. Hade dragit på mig 25mb extra bara där...