Lite noob frågor angående Android OS

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 12 apr 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hur gör jag så att launchern jag laddade ner blir standard launcher?

Behöver jag tänka på att stänga ner program efter jag startat dom och isf hur gör jag det? (iphone skadad)

Om jag laddar ner en app vart hamnar den och vart går jag in för att installera den?

Jag har provat en massa emulatorer och vill gärna koppla min Wiimote till emulatorn programmet men det står Bluetooth Inaccessible (stavning) hört nånting om att man måste flasha nån custom rom för att få nått bättre bluetooth stöd?

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

1. Tryck på hemknappen och välj sedan minns mitt val när du väljer launcher alternativt ladda ned home switcher från market och välj därifrån.
    2. I princip nej, vissa program tex browsern har en tendens att alltid ligga i bakgrunden vilket tar upp mycket ram dock påverkas inte prestandan eller batteritiden nämnvärt om de inte har en aktiv process igång dvs laddar ned något eller liknande. Prestandan kan påverkas om ledigt ram sjunker riktigt lågt dvs runt 50-60 dock händer detta sällen eftersom android själv stänger av appar i bakgrunden när det behövs.
    3. Hur menar du laddar ned? Med vad? Kolla i downloads mappen.