Lite orolig... android

Diskussion i 'Allmänt' startad av NiklasNiklas, 16 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. NiklasNiklas

NiklasNiklas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Först och främst så måste jag presentera mig som ofattbart okunnig vad det gäller telefoner och android-systemet. Hoppas att ni har överseende med detta.

Nu till saken.
    Jag har tidigare idag beställt androidtelefon ZTE Blade från Netonnet (utan abonnemang).
    Efter detta kända mig nöjd och började surfa runt på sidor som omnämnde Blade.
    Ganska snart stod det klart för mig att uppgraderingen till android 2.2 var på gång. Nästan lika snart uppfattade jag att en uppgradering till 2.2 kommer att komma till Tele2 och Comviq.

Jag själv har som sagt köpt telefonen utan abonnemang och har för avsikt att använda mig av mitt nuvarande Telenor-abonnemang (företag).

Kommer inte jag ha möjlighet att uppgradera till android 2.2? Eller har jag missuppfattat allt?

Blev lite långrandig kanske men huvudfrågan är alltså om jag med min nyköpta ZTE Blade (utan abonnemang) från Netonnet kan använda mig av mitt befintliga Telenor-abonnemang och samtidigt uppgradera androidsystemet???

2. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Välkommen!
    Jag tror du får bättre svar under Blade-delen på forumet. Men svarar på det jag kan.
    Ja, ditt telenor-abonemang kommer fungera.
    Vad jag vet så har väl varken ZTE, Telia eller Comviq gått ut med HUR deras lurar ska uppdateras. Vissa skriver att de blivit uppdaterade när de varit inne på rep.
    Men det är ju ändå möjligt att man kan få ladda hem en uppdatering för de som vill.

3. NiklasNiklas

NiklasNiklas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oops! Sorry!
    Jag postar om tråden under rätt forumsdel.

Tack för den snabba responsen. :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.