Lite orolig!! DesireHD Vs Iphone4

Diskussion i 'Desire HD' startad av Dimu, 15 okt 2010.

1. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har väntat på en sån här telefon, när jag såg Hd2 så tänkte jag, kommer det en sån här telefon fast med android ska jag nog slå till.

Men jag börjar bli mer och mer misstänksam allt eftersom fler videos kommer ut.

Ska jag vara helt ärligt, så tycker jag att kvaliten på skärmen är rätt värdelöst, iafall om man jämför med dom bästa skärmarna.

Kollar man skärmen på youtube etc, så är den alltid mycket mörkare än iphone4, samsungs.

Här kan man se det tydligt kolla inzoomningen 5:53 om ni inte orkar se hela. Dessutom så tycker jag att det laggar och ser rätt värdelöst ut tyvär. Iafall om man jämför med iphone4
    Eller kolla svärtan 7:29 och 8:51

http://www.youtube.com/watch?v=zQl-8Tm9AoQ

Last edited: 15 okt 2010
  2. kaptenkaka

kaptenkaka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp den och prova den någon dag. Är du inte nöjd?
    Voilá! 14 dagars öppet köp!

Problem solved.

Jag ha troligtvis sett alla Youtube klipp som finns med Desire HD. Och i den filmen som du länkar till så ser skärmen inget vidare ut. Han har garanterat några konstiga skärm inställningar, då det på säkerligen 45 andra filmer ser riktigt bra ut. Sen är vi väl alla överens om att iPhone 4/SGS har de bästa skärmarna i dagsläget?

Sen att man tittar på en skärm, på en film, som filmar på en skärm. Det ger aldrig en korrekt bild av saker och ting.
    Som sagt, utnyttja 14 dagars öppet köp!

3. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Räckte inte med befintlig Iphone vs DHD tråd?

Håller med om att skärmen inte har imponerat än.
    Att det laggar lite för DHD och inte för iphone beror på att DHD laddar allt flash innehåll på sidan som en dator gör.
    Det gör inte iphone. Stänger du av flash i DHD så ska du se att den piskar iphone.

Man ser ju också att trots att iphone får ett försprång och inte laddar flash så hinner ju DHD nästan ikapp att ladda klart sidan samtidigt som iphone. Man får väl också tänka på att det är förproduktions/test exemplar. IPhone är ett testat och klart produktions ex

4. kaptenkaka

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra sagt!

När du säger det så börjar jag fundera. Ibland ser jag vissa filmer där DHD verkligen laggar vid hemskärmsbyte, och vid browser scrollande. Sen ibland ser man filmer där telefonen ser ut att funka brutalt bra. Något står inte rätt till hos vissa telefoner.

Nu får man lov att ta alla youtube klipp för vad de är.
    Men om mitt surfande flyter på lika bra som för http://www.youtube.com/watch?v=rt6UnYgXWjg så är jag mer än en nöjd kund!

5. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast det där med öppet köp gäller ju bara om man inte brutit upp kartongen?
    Fast ärligt talat så tycker jag att dom flesta filmerna där dom visar DesireHd så är skärmen alltid mörkare och väldigt mycktet sämre etc http://www.youtube.com/watch?v=SbkqEQ_Kn8o
    Iafall om du visar Hd telefonen bredvid en annan telefon i samma prisklass eller?
    Jag menar skillnaden är ju inte direkt liten pris? och för det priset får man ju en samsung+ Sony Ericsson Yendo, etc Och då är ju det klasskillnad på samsungs skärm.

Jag tycker dom har tagit ett överpris på telefonen tyvär, men jag hoppas så in helvete att det går att fixa till färgerna.

6. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok kände inte till den tråden. Ifall så har du nog rätt i flash grejen, man får hoppas att Hd blir bättre. Men som sagt . Tråden handlade mer om skärmen än just vs iphone4. Rubriken var dålig.

7. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

Kolla i filmen vid 2:50 och 4:10. Det är auto birghtness som är på. Det gör att färgerna ändras beroende på ljuset.

8. kaptenkaka

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har använt mig av 14 dagar öppet köp flertalet gånger. Och jo du får bryta förpackningen och använda varan! Detta gäller inte mjukvara har jag för mig.

Du får alltså använda varan i den utsträckning att du kan avgöra om du är nöjd eller inte. Obs! Lyckas du repa skärmen, eller chassit på telefonen så är du körd :P Se till att bara öppna de allra nödvändigaste förpackningarna och gör det fint så de kan stängas igen.

Priset har jag aldrig reflekterat över. Jag ville köpa en telefon. Jag ville ha den som ser ut att passa bäst för mig. Priset spelar ingen roll :D

14 dagars öppet köp finns där av en anledning!

9. choudhry

choudhry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Plus att den där HD:n inte verkar må så bra för ljuset på skärmen går upp och ner under hela filmen verkar det som :ehm:

10. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kan du vara nöjd med det där? Det laggade ju precis hela tiden. Eller vad är det som gör det där surfande så bra tycker du?

Fast det verkade tydligen ha att göra med flash. Det jag undrar då över om samsungs telefon laggar sådär också? Nån som har en sån?

11. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. Det är ju bra. Kanske därför skärmen e så mörk då, för jag antar att mankan stänga av det där?

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Bara ett påpekande så ingen gör något dumt och slänger tusenlappar i sjön.

Öppet köp är ej någon lagstadgad rättighet utan något som butiker kan välja att erbjuda på vissa varor. Dock är ångerrätt en lagstadgad rättighet inom distansavtalslagen, om du tex beställer en HD via nätet.

Alla affärer har sannerligen INTE öppet köp på just mobiltelefoner! Viktigt att kolla upp innan man funderar på att "testa" en produkt. Vissa har inget öppet köp alls, vissa har i obruten förpackning, vissa har "fullt" öppet köp, vissa har enbart bytesrätt i oöppnad/öppnad förpackning osv osv..

Läs mer här:
    http://www.konsumentverket.se/Lattlast/Vad-ar-oppet-kop/

13. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är dock inte säker på det där med öppet köp, har för mig att man inte får bruta förpackningen, aja. KOmmer nog att vänta och se vad andra försökspersoner har att säga om telefonen endå : )

Tja, ang priset så är vi nog ganska överens att dom flesta i sverige har råd med en telefon för 6 k. Om man tycker det är nödvändigt, och om man prioriterar sin telefon. Men jag tycker det är högst relevant att dom sätter ett korrekt pris på telefonen. Jag betalar inte gärna inte överpris bara för att jag har råd!

14. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag misstänkte..Tack för länken

15. kaptenkaka

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pris är ju så personligt så det kan vi lägga åt sidan.

Ang. 14 dagars öppetköp så är jag 99.9% (är egentligen 100% säker, men jag lämnar ingen personlig garanti) säker på att du får använda varan och sedan skicka tillbaka den förutsatt att den är i oförändrat skick. Läs mer på de olika butikernas hemsidor. Kan bara ta ett exempel. När jag skulle köpa en ny skärm till min dator, så beställde jag hem, öppnade och provade 3 skärmar innan jag hittade en som jag faktiskt var beredd att ha kvar. Körde alla skärmar minst 2-3 dagar.

Visst kan man vänta till telefonen släpps, läsa 100 recensioner och titta på 1000 youtube filmer. Men i slutändan så är det när du väl använt telefonen och haft tid att riktigt begrunda den som du kan säga om den är bra eller dålig. Även om man går in i en butik och tittar/klämmer på en vara så får man egentligen bara en uppfattning om själva konstruktionen. När man har en stressad försäljare som bara vill håva in pengar stå över axeln på en och peka ut vad otroligt bra den och den varan är så blir det sällan bra.

Det här gäller inte bara Desire HD, utan i princip allt du ska köpa. Använd 14 dagars öppet köp till vad det är meningen att den ska användas till! Nämligen att hitta det som du är nöjd med!

Beställ en iPhone 4 och en Desire HD samtidigt, ta hem båda och testa dem i några dagar. Sen skickar du tillbaka den du inte är nöjd med. Bättre recension får du leta efter :)

EDIT: Nu kom det ett nytt inlägg. Stämmer säkert att inte alla affärer har det. Men om de har det så använd det! Det finns garanterat minst 1 affär på internet som har öppet köp (ofta de större affärerna).

EDIT1: Länken du gav gäller fysiska butiker. Jag vet med mig att jag läst att det är skillnad på internet butiker. De ska ha 14 dagars ångerrätt vid köp av elektronik via internet (ej mjukvara etc.). Ska luska fram det snarast.

EDIT3: Se på fan! Det fanns ju på samma sida :) http://www.konsumentverket.se/Lattl...dla-pa-postorder-i-telefon-eller-pa-internet/
    Nu gjorde jag ju en megablunder och förväxlade Öppet Köp med Ångerrätt. Tack för rättelsen Aja! Men det kvidevittar egentligen. Mina argument kvarstår!

16. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att alla butiker har öppet köp, men som jag tror dom flesta butiker har, är att om du bryter förpackningen så försvinner ångerrätten. Kollade på tele2 hos dem får man inte bryta förpackningen tre skriver "Du skyldig att hålla 3mobilen i lika gott skick som när Du fick den. Originalförpackningen måste finnas kvar i behåll och Du får inte ta bort skyddsfilmen från displayen eller använda SIM-kortet"
    Så det är viktigt att man frågar innan som sagt.

Jo det är sant att man kanske måste äga en telefon innan man vet till 100% om man gillar den. Men som sagt så är det bättre att läsa recensioner först, och att känna lite på den för att få en uppfattning. Skulle aldrig falla mig in och köpa en telefon som jag inte har läst en recension av, eller känt på bara för att den förmodlingen är skit bra, nu verkar den ju dessutom inte ha en alltför bra skärm, och chansa på att skärmen troligtvis är bättre irl finns inte min värld när jag kan vänta 1 vecka till. Så pryltokig är jag inte. Edit. Dessutom har det ju varit bråk om batteriet ska räcka eller inte. Det är sånna saker som jag gärna vill veta som man kan läsa sig till innan jag köper.

17. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tål att upprepas. Råder väldigt många myter kring konsumenträtt. Vanligast verkar vara att folk tror de har mer rättigheter som konsument än vad de egentligen har.

18. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Förstår inte vart du tycker det laggar?

Är det då han zoomar? Det är ju inget lagg utan vet inte vad det kallas, men efter du zoomat så anpassas texten/sidan om så att texten/stycket blir i centrum så du inte ska behöva scrolla i sidled. Fungerar lika på min Desire, zooma sedan blir det ett lite hopp då sidan anpassas.

Tycker det Jag sett hittills så verkar browser riktigt bra, det är en av anledningarna varför jag köper denna.

19. kaptenkaka

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du nu inte är så pryltokig och kan lätt vänta en vecka till varför är du då på ett forum och skriver aktivt i en forumsdel för en telefon som inte släppts? Om du nu kan vänta en vecka till och få svar på alla dina frågor, varför frågar du då på ett forum där man än så länge bara kan spekulera då ingen här äger en telefon än?

Sen tycker jag inte att din tråd är direkt öppen för en diskussion, du ställer t.ex. inga frågor eller ber om svar. Utan det är bara ett klagobrev.

Vill inte framstå som en skithög, men det verkar inte som att du vill att dina orosmoment ska på något sätt fixas.

Kan vi inte bara konstatera att iPhone är telefonen för dig? Det är trots allt en bra telefon som jag har förstått.

20. Dimu

Dimu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu förstår jag inte, menar du att man måste vara pryltokig för att hänga på ett mobilforum? Det är inte så att man bara kan vara teknik intresserad då? Och är nyfiken på den här telef? Och nu ville jag disskutera DHD skärmen för har sett några filmer som fått mig börja tvivla. För att jag har funderingar på köpa den.

Klagobrev? Tråkigt om du uppfattar mig så, men såklart är jag kritiskt till en telefon som kostar närmare 5600 som man har väntat länge på men som visar sig har en rätt sunkig skärm. Eller gillar du den mörkare touchen? Eller vill du bara disskuter hur jävla bra telefonen?
    Hehe Iphone tar jag inte ens med tång.