Pris är ju så personligt så det kan vi lägga åt sidan.
Ang. 14 dagars öppetköp så är jag 99.9% (är egentligen 100% säker, men jag lämnar ingen personlig garanti) säker på att du får använda varan och sedan skicka tillbaka den förutsatt att den är i oförändrat skick.
Läs mer på de olika butikernas hemsidor. Kan bara ta ett exempel. När jag skulle köpa en ny skärm till min dator, så beställde jag hem, öppnade och provade 3 skärmar innan jag hittade en som jag faktiskt var beredd att ha kvar. Körde alla skärmar minst 2-3 dagar.
Visst kan man vänta till telefonen släpps, läsa 100 recensioner och titta på 1000 youtube filmer. Men i slutändan så är det när du väl använt telefonen och haft tid att riktigt begrunda den som du kan säga om den är bra eller dålig. Även om man går in i en butik och tittar/klämmer på en vara så får man egentligen bara en uppfattning om själva konstruktionen. När man har en stressad försäljare som bara vill håva in pengar stå över axeln på en och peka ut vad otroligt bra den och den varan är så blir det sällan bra.
Det här gäller inte bara Desire HD, utan i princip allt du ska köpa. Använd 14 dagars öppet köp till vad det är meningen att den ska användas till! Nämligen att hitta det som du är nöjd med!
Beställ en iPhone 4 och en Desire HD samtidigt, ta hem båda och testa dem i några dagar. Sen skickar du tillbaka den du inte är nöjd med. Bättre recension får du leta efter
EDIT: Nu kom det ett nytt inlägg. Stämmer säkert att inte alla affärer har det. Men om de har det så använd det! Det finns garanterat minst 1 affär på internet som har öppet köp (ofta de större affärerna).
EDIT1: Länken du gav gäller fysiska butiker. Jag vet med mig att jag läst att det är skillnad på internet butiker. De ska ha 14 dagars ångerrätt vid köp av elektronik via internet (ej mjukvara etc.). Ska luska fram det snarast.
EDIT3: Se på fan! Det fanns ju på samma sida
http://www.konsumentverket.se/Lattl...dla-pa-postorder-i-telefon-eller-pa-internet/
Nu gjorde jag ju en megablunder och blandade ihop Öppet Köp med Ångerrätt. My bad. Men det kivdevittar egentligen.
Click to expand...