Problem: Lite problem med notifikationer med WIFI

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av xziaz, 29 nov 2012.

1. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Haft lite problem med WIFI nu i ett par dagar.. Av nån skumm anledning så får jag inte notifikationer av saker som kräver internet när jag har WIFI på, som t.e.x på appen messenger när någon skriver till mig. (Facebook chatten). När jag lämnar huset så går den ju över till 3G nätet, och då får jag plötsligt kanske 5 grejer som poppar upp om inte mer!! Detta har inte hänt mig innan, någon som vet vad som kanske är problemet?

Men internet funkar osv om jag går o kollar manuellt, jag kan surfa o allt det dära.. Bara notifikationerna som inte kommer fram..

Tack!

2. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Märkte det imorse också. Hade ett antal gmail i lådan, men fick inget meddelande tills jag lämnade lägenheten......skumt

3. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja det är lite skumt! Jag har ICS original, bytade tbx ifrån JB ifall det är nån info o veta.. Men jag har haft luren sen Juli och aldrig haft detta problem, just därför kanske jag råkat nå någon inställning i luren och ändrat något?

Tack för svar!

4. HazZzpektrum

HazZzpektrum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag hade samma problem och det försvann efter att jag uppdaterade programvaran (inte Android utan Samsungs egen programvara)

5. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Updaterade mitt samsung konto också, problemet fortsatte! Idag vaknade jag med ungefär 20 grejer så fort jag stängde av WIFI, helt sjukt ju!

6. freddestarfighter

freddestarfighter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har haft precis samma problem med Wifi när jag är på mitt jobb, testat flera Sammy ROMar även helt stock ICS och JB. Lösningen på mitt problem är att köra CM10, då fungerar Wifi perfekt.

7. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för ditt svar! Men jag känner att jag inte ska behöva roota för att telefonen ska fungera som den ska, har inte haft detta problem tidigare.. Därför är det lite skumt att det började för ett antal dagar sen!

8. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Har stock 4.1.1 och har inga problem med detta.