Lite problem med olika program på hero

Diskussion i 'Hero' startad av Mammaspojke, 8 jan 2010.

1. Mammaspojke

Mammaspojke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1.Har mitt hotmailkonto knuten till den vanliga e post klienten och har i inställningarna valt att uppdatera var 15e min men när jag får nya mail så händer inget utan jag måste synca manuellt,vad beror det på? Kan det vara pga
    taskkiller?

2.Hur funkar det med uppdateringar från facebook? På min flickväns tattoo får hon nya uppdateringar uppe på sin taskbar men inget händer på min när något nytt händer-har det o göra med att jag har modaco 3 på min?

3.Efter att kört taskkiller så har jag för det mesta runt 50M ledigt,ska det vara så?

Tack för svar

2. krippa88

krippa88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara svara på fråga nummer 3 då det är det enda jag har erfarenhet av.
    Jag kör även MCR 3 och när jag kör taskkiller på allt som inte är nödvändigt så har jag alltid mellan 95-101 mb ledigt.
    Har inte telfonen framför mig just nu men jag har typ touch input , htc sense och alla grejer som ser ut som textdokument i gång :)

mvh

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

1&2: Kan vara TaskKiller dödar programmen som kollar efter mail och facebook updateringar.

3: Nja, om du vill köra dina program så är det väl ganska dumt att kasta ut dem ur minnet, tar ju längre tid att starta om dem från början och "oanvänt" minne drar ju lika mycket ström som "använt". Sen kan ju program som TaskKiller vara bra för att döda program som läcker minne eller har andra buggar. Själv föredrar jag dock att avinstallera sådana program.

4. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan svara på fråga 3 jag med, jag ligger ungefär på 50-60mb ledigt när jag dödat sånt jag inte vill ha igång. Jag kan komma upp i 80-90 om jag dödar typ allt, men har aldrig varit över 100. Men det förtar lite av grejen med android om man måste starta allting hela tiden igen.