Delar min erfarenhet då jag känner igen mig i hur svårt det är att få tag i vettiga normalstora(små) telefoner sedan några år tillbaka.
Har själv varit väldig motståndare till Apple och vet att du inte vill ha Äpple men själv har jag (nästan) bara kört Android sedan den första Galaxy S'en kom och haft HTC, Pixel, Lenovo, Xiaomi, Sony (compact), mfl och som du är jag lagom trött på alla stora stekspadar till telefoner idag om man vill ha en vettig telefon.
Tog en iPhone SE 2020 för att bekanta mig med Apple igen (senast jag hade en Apple var iPhone 3G) och det har hänt en del sedan dess även om där kan va vissa saker som man kan reta sig på men jag vill påstå att fördelarna överväger nackdelarna.
Nöjd som jag var efter erfarenheten med SE så skaffade jag en iPhone 12 mini och storleksmässigt är den riktigt riktigt trevlig (tål att upprepas), bra batteritid, grym kamera, snabb, faceid istället för fingeravtryck är visst riktigt trevligt och funkar i totalt mörker, får
officiella uppdateringar i
+5år (glöm det med Android), bra andrahandsvärde, äntligen widgets!, funkar sömnlöst med datorn (om du har en äppel dator såklart), andra fördelar som jag inte kommer på för stunden.
Har du möjlighet (och vill) så hade jag gett Apple en chans, kanske blir du tillräckligt nöjd och slipper stångas med att leta ny telefon i motsvarande storlek när den gamla gett upp av någon anledning.
Mina "5 cents" iaf

Click to expand...