Hej alla glada medmänniskor. Sitter på en hjälte och är precis som så många andra imponerad av vad denna lilla leksak klarar av och finner nästan någonting nytt varje dag som livar upp. Följde denna guide https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero för en tid sedan och allt gick som förväntat, MoDaCo flyter på fint men ju mer jag har suttit och läs så inser jag att det är dags att kanske pröva på någonting annat. Jag har sökt med ljus och lykta efter hurvida jag ska gå till väga för att byta till en annan ROM, ska jag göra på samma sätt som gjorde sist: kan jag följa guiden till punkt och pricka? och om jag ska göra det, är det några utav stegen jag ska hoppa över/inte bry mig om? Det kanske verkar lite underligt, men Android världen är helt ny, jag lär mig ständigt och tycker det är kul att finna egna lösningar. Så det enda som behövs är en liten fingervisning när jag själv kört fast eller inte vågar ta det stora klivet. Om ni även har något tips på rolig ROM till 1.5 var inte blyga att ge en hint eller kanske en rekommendation på en 2.1
Du ska följa guiden men du behöver inte göra alla steg. Ska du bara byta ROM så är det kan du välja dom viktigaste delarna i guiden. Steg 4. Nandroid backup 4 a) Mycket viktigt, måste göras Går nått fel så gör det här att du enkelt kan gå tillbaka till nuvarande rom. 4 b-d) Om du har en nyare Amon_RA så kan du göra dessa steg direkt i recoveryn och behöver inte starta om telefonen. Jag kommer inte ihåg vad menyalternativet är men det heter USBnått. välj den så kommer du åt sd-kortet med datorn. När du har kopierat backupen till datorn så väljer du samma USBnått i menyn igen för att kunna få tillgång till sd-kortet för att flasha nya romen. Det går givetvis att följa b-d men det tar längre tid. Steg 6. Flasha in en custom ROM 6 a-d) behöver du inte göra om du inte startar om telefonen efter du gjort nandroidbackup. 6 e) Det är viktigt att du gör en komplett wipe om du ska ge dig på en 2.1 ROM. Ska du bara lägga in en nyare MoDaCo behövs oftast inte det här stege. 6 f-g) Det är här du lägger in nya ROMen Har du en gammal recovery så kan du fundera på att uppgradera den innan du byter rom. Det är dock lite krångligare men givetvis finns alla steg i wikin https://swedroid.se/wiki/index.php/Uppgradera/byta_recovery_image
Tack så himla mycket för hjälpen, uppskattas fruktansvärt mycket. Har lagt in Vanillain 1.1, flyter på bra och nu är det upp till mig att komma på resten själv. Tack ännu en gång.
Ett tips är att du fimpar launcher2 i vanillain, den segade ner min telefon ordentligt efter nån dag.