(Liten) Projektor för hemmaanvändning

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Juturna, Apr 15, 2019.

1. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Okej, så jag vet inte exakt om det här är rätt forumdel för detta, men har kollat runt lite men det är faktiskt sjukt svårt att hitta bra jämförelser mellan projektorer på nätet annat än såna som ställer upp "specs" rakt upp och ner vilket säger mig väldigt lite egentligen.

Jag ska nu flytta den 1:a maj, och jag börjar bli trött på att kånka med mig TV:n varje gång jag har flyttat och behöva sätta upp den på väggen med stativ (något jag inte själv kan göra pga tummen mitt i hand, så börjar bli trött på att be om tjänster), + att jag tycker att en större skärmmöjlighet skulle vara trevligt så som den nya lägenheten är upplagd på.
    Så har funderat på en projektor som är relativt portabel, mer för att kunna gå att stoppa undan den när man inte använder den, snarare än att jag kommer att ta med mig den ut och använda den till diverse.
    Det som jag vill kunna göra är att få ganska stor, klar bild till film och tv-serier, ser gärna att den har bra möjligheter att koppla upp sig mot wi-fi och bluetooth för högtalare etc, och ser gärna att den stödjer 720p eller över.
    Gärna en LED-projektor då jag förstått att dom håller längre, och jag håller helst inte på att byta lampor var och varannan månad, och gärna en som inte låter speciellt mycket heller, vill gärna komma upp i rimlig bildstorlek över 100". Plus om den stödjer t.ex android vilket Optoma ML330 gör, men inte ett krav.

Har kollat på Optoma ML330, LG PH550, och sen Viewsonic M1, men den sistnämnda har bara 480p och det känns som att det kan bli i sämsta laget som ersättning till en TV? Jag gillar bra bild, har en 55" 4K Sony nu liksom, men är inte heller sådär SJUKT kräsen, så att lägga 20 000-30 000:- för någon laserprojektor är en dröm som känns lite överdriven och onödig.
    Men om ni har något tips på en projektor, som gärna inte är för stor, men inte heller någon picoprojektor eller något sånt, som ligger mellan 3000-6000:- ungefär, helst runt 4500-5000-gränsen om det går att hålla sig nere där. Så om någon har något att tipsa om, skriv gärna! :)

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Med en projektor i den prisklassen och storleken blir det garanterat ett rejält nedköp i jämförelse med din 55" 4K-TV.

Projektorerna du nämner kräver i princip totalt mörker för att få en hygglig bild. Kommer det vara möjligt att ordna?

3. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Tvek på det! Har du något tips på någon ordentlig projektor som kan ge mig mer av det jag är ute efter för en vettig peng?

4. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Du har PM