Litet teckensnitt på Samsung Galaxy Tab Pro 8.4

Diskussion i 'Samsung' startad av goldfish, 2 dec 2014.

1. goldfish

goldfish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Här om dagen köpte jag en Samsung Galaxy Tab Pro 8.4" och är överlag nöjd inkl batteritiden som en del klagat över. Dock är det en sak som jag inte riktigt blivit kompis med och det är ex. när jag använder Nova Launcer så tycker jag att teckensnittet är väääääldigt litet ex. på texten under appikonerna och på en del andra ställen.

Är det någon som vet hur man kan få teckensnittet att bli större så att man slipper anstränga ögonen. Det gäller egentligen även andra ställen...

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 829
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du går in under bildskärmsinställningar bör du hitta "Teckenstorlek". Jag är dock inte säker på att detta också omfattar Nova Launcher. Om jag minns korrekt kan man ändra storleken där via Nova launchers alla inställningar.

Om du vill öka teckenstorleken i Chrome finns också den möjligheten i meny->inställningar->hjälpfunktioner->textsklaning

Vill du ha ytterligare hjälp kan du gå in på "Tillgänglighet" bland Androids inställningar och slå på "Förstoringsrörelser" samt "Stor text".

3. androidbabe

androidbabe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om du vill förstora texten på samtliga sidor tom atg appen. Gå in i inställningar I din webbläsare och klicka i tvinga zoom:)