"Live tracking av vänner" i real-tid.?!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Budthai, 18 okt 2010.

1. Budthai

Budthai Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Söker en app för att i realtid kunna se sina vänner på mobben. Kommer ha nytta av detta i Asien i vinter då man reser med en vän som lätt kommer bort :)

Google Latitude och Glympse har vad jag förstått inte denna funktion fullt ut? tex har ju Latitude en tidsgräns på 4 timmar vilket här helt kass enligt mig, varför inte bara låta en välja en tid helt själv? jaja min åsikt!

Tacksam för bra tips.

Mvh

2. Bogus

Bogus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur menar du med tidsgräns på 4 timmar?
    Jag kör latitude och det enda kan väl vara att den "bara" uppdaterar typ 2ggr/h

3. Budthai

Budthai Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glympse har en max gräns på 4 timmar om jag läst rätt, dvs efter 4timmar slutar den skicka ut information så då måste man förnya. Och till det jag vill använda det till skulle det funka dåligt om man måste komma ihåg att förnya tiden var 4e timma.

Om latitude uppdaterar 2 gånger i timman är ju det ännu sämre, vill ha i realtid som sagt!

4. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Inte för att vara den men om du vill ha realtid och såpass exakt så lär det ju vara via gps och ska den vara konstant aktiverad så ja, då försvinner nog din polare från kartan ganska fort tillsammans med sitt batteri ^^