Fråga: Live Wallpaper = lagg i animationer

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av deadmau5, 7 maj 2012.

1. deadmau5

deadmau5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    stock
    Är det någon mer än jag som upplever att, Om jag använder ett live Wallpaper, t.ex. "Spectrum ICS Pro" eller "Wave Live Wallpaper Full" eller "Microbes" så laggar alla andra animationer över hela luren? Jag tycker hela luren beter sig lite som min gamla NexusOne när det gäller Live Wallpapers, dvs, den klarar det precis ...inte.

Nån mer som upplever detta? Någon som upplevt bättring om ni fått 4.0.4? Tycker ärligt talat att det är sinnessjukt störigt att den inte orkar driva ett litet LWP???!!! nackdelen med att välja en nu snart 2 år gammal SoC, antar jag... :(

min setup:
    GNex yakjuxw, stock 4.0.2, Nova Launcher (och original ibland)

2. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Jag provade för skojs skull några olika lwp, med skillnad i resultat.. De flesta märkte jag ingen skillnad i de andra animationerna med, tex spectrum ICS. Var ett lwp som drog ner farten på scrolling, nåt som hette bacterias eller nåt liknande. Efter en halvminut var det fart på animationerna igen dock..

Kör inte stock rom dock.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

3. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    724

MINA ENHETER

Om du går in under settings->developer options och klickar i "Force GPU rendering" (eller motsvarande på svenska)

Så funkar det mesta bra utom Microbes, antar att den är skriven på ett sätt som inte funkar så bra ihop med ICS.

4. deadmau5

deadmau5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    stock

ska testa gpu-render. Tack för den! :)

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Allt handlar nog om hur välskrivna LWPerna är. Det är trivialt att skriva en LWP eller vanlig app för den delen som ser till att hela mobilen slöas ner. Eftersom det är så lätt så gör många utvecklare det dels för de inte bryr sig eller helt enkelt inte kan bättre. :)