LiveView till Desire HD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av carleman, 30 nov 2010.

1. carleman

carleman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag funderar på att önska en Sony Ericsson LiveView så här till julen men måste fråga om det är en dum idé? Ingen som har testat huruvida den passar eller inte till Android/HTC/Desire HD?

Jag googlade det och fick upp den här länken som inte precis pekar på att det fungerar så bra.. Men det känns inte precis som en säker källa så jag frågar er om någon vet?

Tackar för snabba svar!

2. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tja, det borde ju funka då den bara använder bluetooth, men DHDn kanske har problem med bluetooth? (har inte telefonen själv)

Eller så är det som han sa att det helt enkelt är Sony Ericsson som gjort det dåligt, går inte riktigt att veta utan att testa.

Du skulle ju kunna fråga i nån affär ifall man får testa den, t ex Mediamarkt, de brukar vara snälla och låta en göra det (även om de måste slita upp ett helt oöppnat paket).

3. carleman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har en poäng. Får nog ta och åka till en butik och testa. Har en DHD själv och har inte upplevt några problem med Bluetooth då jag har bluetooth-headset från Sony Ericsson men jag får helt enkelt testa och se om det funkar med LiveView.
    Vad jag förstår så ska det dock inte gå att se vem som ringer och vilken låt som spelas upp, beroende på att Android helt enkelt inte delar med sig av det över bluetooth. Men jag kan ha fel ;)

4. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag lånade en LiveView och testade med min DHD men den buggade rejält, när jag fick igång kopplingen mellan dem kunde jag inte göra mycket men efter en stund la kopplingen mellan ner och vägrade koppla ihop sig.

Nu är kompisens LiveView en tidig test version av LiveView som han fick på något Google event men sedan har jag även hittat info att det kan vara DHD bluetooth chipet men å andra sidan fungerar MW600 ganska bra så tror inte det är det problemet.

Tror helt enkelt inte Sony Ericsson har utvecklat den så pass bra så den fungerar på samtliga android telefoner av någon anledning, dem visar själv en lista på sin sida vilka telefoner den stödjer där är inte DHD med men Desire är med och Desire Z (om jag minns rätt) så dem känner nog till problemet.

5. Saffe

Saffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har också testat en LiveView till min DHD och har inte upplevt några större problem. Till en början hade jag svårt att para ihop mobilen och liveviewen men efter att ha laddat ner en app från market så funkade det galant. Direkt jag fick ett sms i mobilen så kunde jag läsa det från liveview. Har nu inte testat t.ex facebook men antar att det inte heller ska vara några större svårigheter. Sen är det ju fortfarande en grej under utveckling. Tanken är väl bl.a att man ska kunna styra typ musikspelaren osv från den.
    Så mitt omdöme är iaf efter ett kort test rätt positiv

6. carleman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej låter med andra ord som lite blandade åsikter.. Jag hoppas iofs mer på att @Saffe har rätt förstås :D
    Men fungerar det inte alls att styra låtar och dylikt? Och kan du se t ex. vem som ringer? För jag läste att Android inte delar med sig låtnamn och vem som ringer, över bluetooth, stämmer det?
    Vore sjukt najs om man kunde ändra låt i Spotify via den.. Den borde ju agera likadant som ett bluetooth-headset med play-pause knappar och byt låt-knapp och det funkar fint för mig så vore najs om du kunde testa! Isf blir det nog trots allt att jag kör på en sån! :D

7. d98jh

d98jh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det finns ett plugin på Market som heter "LiveView PowerAMP Plugin" som kan agera headset och gör att man kan styra Spotify m fl.

8. carleman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@d98jh okej najs :D Har du testat själv eller så, så att du vet att det fungerar? :)

9. Saffe

Saffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag kan testa dom här grejerna imorgon och återkomma med svar, har ett exemplar på jobbet nämligen :)

10. carleman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Saffe okej fan vad schysst! Tackar! :D

11. d98jh

d98jh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jo, jag har testat med min Nexus och det funkade att styra Spotify. Dessutom kan man välja att styra HTCs musikspelare med det pluginet vilket borde passa er DesireHD-ägare bra.

12. tomcar

tomcar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan meddela att den buggar rejält, iallafall till min Desire Z. Jag hoppas SE (eller HTC) åtgärdar problemen, produkten är inte pålitlig! Några exempel:
    - Den tappar kopplingen hela tiden, om det ringer tre samtal på raken så kan den ha tappat kontakten innan det sista.
    - Ibland måste man stänga av och sätta på blåtanden i telefonen och koppla upp LiveView'en igen
    - Ibland måste man starta om LiveView'en, ibland hänger den sig så man får hålla in strömknappen 10 sekunder osv osv...
    - Verkar ibland inte fungera att ha den uppkopplad mot telefonen om man lyssnar på musik i BT-hörlurar

Men när den funkar så är det riktigt coolt! Du ser vem som ringer och kan tysta ringsignalen, du kan läsa SMS, Facebook-händelser, RSS-nyheter, ändra volymen och pausa, byta låt mm i Spotify mfl. Det kommer fler och fler plugins till den, t ex Sportypal Pro, väder, kontakt-lista (med uppringningsfunktion) mm mm.
    Du kan ju alltid utnyttja ångerrätten i Distansavtalslagen, då har du 14 dagar på dig att testa prylen och kan sen skicka tillbaks den och få pengarna tillbaks...

Last edited: 23 dec 2010
  13. Nickaa

Nickaa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag upptäckte den här produkten idag i och med att det släpptes en nyare variant. Jag undrar finns det någon som använder LiveView till sin desire nu idag och hur har det fungerat?
    Fungerar det även om telefonen är rootad?

Tacksam för svar.

14. tomcar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder den idag (eller inte just idag, inlämnat på service IGEN (ström-knappen har slutat fungera)).

På senare tid har den faktiskt fungerat rätt bra. Jag har kommit på att det som krånglat är förmodligen telefonens fel, själva LiveView-appen stängs av emellanåt.
    Jag har samma problem med andra appar, t ex MSN (IMO) som också stängs av emellanåt. Samma problem med Sense (jag får "Läser in..." på startskärmen jätteofta).

Antar att det är nåt minnesproblem i Desire Z, den har kanske för lite minne för att orka med allt när Sense är igång.

Vad menar du att det kommit en nyare variant?

15. Nickaa

Nickaa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag syftade på det här: Sony presenterar SmartWatch, uppföljaren till LiveView [CES 2012] | Swedroid

Den kommer dock att vara betydligt dyrare än de 270kr man får lägga ut för en livewatch idag.

Jag är studerande och pendlar med buss två timmar varje skoldag.
    Vill ha livewatch för att kunna byta låt i spotify och för att hålla mig uppdaterad under föreläsningar utan att tända och släcka skärmen hela tiden. Tror du det kommer gå?

Hur ofta tappar den kontakten?
    Hittar den tillbaka själv?
    "Ställer" den sig ofta och hur ofta kräver den omstart?

16. tomcar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Coolt! Den hade jag inte ens hört talas om...

Byta låt funkar utmärkt! Kommer inte ihåg om det funkade i Spotify, men den inbyggda mediaspelaren och Subsonic funkar perfekt!
    Du kan starta och pausa musiken, byta låt och även höja o sänka volymen.

Du kan läsa SMS, Facebook, Twitter mm, ser vem som ringer och kan tysta ringsignalen. Tyvärr vibrerar själva klockan en hel del när man tystat ringsignalen, det kan ju låta en del...

Det varierar hur ofta den tappar kontakten. Tror inte den tappar om man låter telefonen vara. Som jag skrev misstänker jag att telefonen "dödar" LiveView-processen om man startar andra program.

När den tappat kontakten hittar den inte tillbaks av sig själv, men oftast funkar det om man trycker på knappen på klockan. Ibland måste man starta om den, och ibland har jag fått stänga av och sätta på blåtand på telefonen.

Jag tror "vanliga" Desire har lite mer minne än min Desire Z, kanske funkar bättre då...

Jag tycker helt klart den är värd 250 spänn, så. KÖP!! :)

17. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Själv har jag sagt att det var mitt sämsta köp någonsin.
    Krånglig att använda och seg som fan, kanske mest beroende på att den tappar kontakten. Näe, då skulle jag hellre rekommendera SonyEricsson MBW-150 eller senare. Den fungerar klockrent (jag älskar tråkiga skämt) och är lättare att hantera. För att byta låt pausa osv känner du dig fram på knapparna och behöver inte stirra på klockan.

Liveview hade kunnat vara skithäftig men om du ska stirra på klockan och bläddra hit och dit för att skicka ett fake call så blir ju folk förbannade för de ser ju att du picklar med klockan i 30 sekunder innan ringsignalen kommer

18. tomcar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med om att den inte fungerat särskilt bra, men det var mest i början. Efter att ha fått min utbytt 3 ggr och uppgraderat appen i telefonen (samt installerat LiveWare-hanteraren) fungerar det riktigt bra trots allt.

Det funkar rätt bra att känna sig fram på LiveView'en ändå tycker jag. För att byta låt trycker man ju på kanten på klockan, och pausar ju på den fysiska knappen på ovansidan så det är inga problem...

250 spänn är den klart värd, men var beredd på irritationen när det krånglar!!