Livstidsuppdateringar av Android

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av FrankenDroid, 16 jan 2010.

1. FrankenDroid

FrankenDroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag läste på Mobils chat där Dr.Mobil påstår "Dr Mobil: En fördelen med Nexus One är att man garanterat kommer att få snabba uppdateringar av Android." Menar han verkligen att om man köper en Nexus i.st.f. t.ex. HTC Bravo så kan man uppdatera sitt OS varje gång Google släpper en version av Android? Vad stöder han det på? Har ni hört något sådant för det har inte jag sett någon annanstans.
    FrankenDroid

2. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

han menar att htc Bravo kommer köra htc:s egna gränssnitt Sense som ligger ovanpå android. så har man en bravo, får man vänta tills HTC lagt på Sense på den nya android versionen, innan man kan uppdatera sin bravo till den senaste android. medans på Nexus one, som inte har nå annat än androids egna grässnitt, kan man lägga in det nya systemet direkt när google släpper det, man kapar bort ett utvecklar steg så att säga. kolla på htc Hero, som ännu inte fått android 2.0 eller 2.1, troligen pga. att HTC håller på att lägga sense på det.

sen kan man säkert flasha in googles mjukvara direkt i bravo, men då får man troligen gå en omväg + att man då inte får sense. frågan är även hure är med garantin från HTC när man gör så.

Last edited: 16 jan 2010
  3. Celeborn81

Celeborn81 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Värt att poängtera att det oavsett Google el HTC inte handlar om några livstidsuppdateringar. Google kommer bara göra uppdateringar tillgängliga till de telefoner som de vet klarar av kraven de nya uppdateringarna kräver.

Historiskt sett kan man räkna med officiella uppdateringar i 1-2 år, kanske 3 om man har tur.

Men som tur är så har vi xda-developers m.m. som ser till att allt gott som öht går att klämma in på varje model finns tillgängligt :)

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Så sant. Det handlar knappast om uppdateringar i flera år, än mindre en livstid, men jag är glad om jag får uppdateringar i minst ett år iaf. Får jag det i hela två år så är det episkt briljant. Så länge kommer jag nog inte behålla telefonen ändå.