Ljud för leveransrapport sms med handcent eller liknande

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av huheeje, 31 mar 2011.

1. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är irriterande att leveransrapporten låter precis som sms-signalen. Vid varje leveransrapport måste jag kontrollera i telefonen för att vara säker.

Har sökt efter lösning men kammat noll. I original-sms-appen går det inte. Någonstans stod att handcent klarar det men inte så vitt jag kunde märka i alla fall.

Någon som kan tänka ut någon workaround eller liknande? har inget em ot att använda tredjepartsapp.

Använder stock 2.2.1

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Det är för att du har ställt in din sms signal i meddelandesignal i inställningar/ ljud.

Ändra nu sms signal i sms appen så ska du se att det blir olika signaler

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nej, det fungerar inte, det blir ändå samma, har du provat själv?

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Japp

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

S-Droid, vill du då beskriva lite noggrannare, för jag fattar ärligt talat inte, så är du jätteschysst!

Last edited: 31 mar 2011
  6. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du stängt av notifieringen i standard-appen?

7. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

pazzo: du menar i handcent? ja, det gjorde jag, men det har väl ingenting med saken att göra? eller har jag missat något? Mitt problem är att jag vill ha ett annat notifieringsljud för leveransrapporten än vad jag har för inkommande sms. Och jag hittade ingen inställning i handcent för det och hittar ingen i originalappen heller.

om nån lyckas åstadkomma detta vore jag enormt tacksam över en steg-för-steg guide.

8. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Öppna messaging-appen (inte handcent), gå in på inställningar, kryssa ur notifieringar.
    Öppna handcent, gå in på inställningar, notification settings, sätt vilket ljud du vill ha på notifications (vanliga), scrolla ner till titeln "Sent message notification", sätt vilket ljud du vill ha. Eventuellt, scrolla ner till titeln "Fail notification" och välj notification för det.

9. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Men "sent message notification" är inte leveransrapport väl? Sent message notification" betyder väl bara att meddelandet GÅTT IVÄG? Men det är ju inte säkert att det nått fram för det. Mottagaren kanske har telefonen avslagen till exempel.

Vad jag vill ha hjälp med är "delivery report" (finns två system för detta i hancent men inget sätt att byta ljud). Delivery report (leveransrapport) innebär att telenätet talar om för min telefon när ett ivägskickat meddelande NÅR FRAM till mottagartelefonen (men inte när mottagaren öppnar sms:et).

10. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej!

Prova att använd Go sms, deras leveransrapport är bara en liten pop up rutan som medelar dig om motagaren har fått ditt sms. Eller så tar du go sms pro där du får medelande i "medelande rutan" och du kan välja att inte ha något ljud eller ändra till de du känner för.

Personligen gillar jag vanliga go sms där de diskret kommer upp i nedre botten och försvinner av sig själv.

http://www.appbrain.com/search?q=go+sms

11. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Varför är det så svårt att testa sig fram lite? Trycker du på "Sent notifications" får du upp en lista med tre alternativ: Disabled, Notify when sent, Notify when message is received (needs carrier support).

12. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hurra! Helt otroligt att jag kunde missa det där! Stort tack alla!