Ljud försvinner på .avi filmer?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av iNzanic, 15 jun 2011.

1. iNzanic

iNzanic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej Swedroid!

Jag undrar bara om det är fler än jag som har problem med ljudet vid uppspelning av AVI filmer? När jag drar igång en AVI film så går det felfritt men efter ungefär tre minuter försvinner ljudet men videon rullar vidare felfritt! För att få tillbaka ljudet måste jag spola framåt - då börjar det igen men slutar igen efter ungefär 3 minuter :o Jag har testat med andra filtyper och MP4 fungerar utmärkt... Jag har även provat med ett dussintal olika filmer.

Så min fråga till er är, har ni samma problem eller kanske till och med en lösning?

MVH, iNzanic.

2. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Vilken videoapp kör du med? Prova med moboplayer och ändra i inställningar till mjukvaruavkodning.

3. cage85

cage85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag får samma problem, spelar ingen roll vilken spelare jag använder. Förhoppningsvis en bug som löses med nästa uppdatering. Självklart funkar det om man kör mjukvaruavkodning men det skall man inte behöva göra.

4. VirtualWalker

VirtualWalker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här har provat rockplayer samt moboplayer och tappar ljudet efter ett litet tag?? oavsett hardvaru eller mjukvarukodning. filen en divx med mp3 ljud.