Ljud hackar.

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Obinoobie, 1 mar 2010.

1. Obinoobie

Obinoobie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som upplever att Milestonens ljud hackar under uppspelning? Uppskattningsvis var 30:e sekund eller varje minut hackar ljudet till, det knastrar lite eller uppspelningen pausas i en femtedels sekund. Jag är absolut ingen audiofil, men detta känns inte acceptabelt, och jag har samma problem med standard-musikspelaren och tunewiki.

2. ZiP

ZiP Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Obinoobie

Obinoobie Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ajaj... Något som bör kunna rättas till i någon uppdatering tycker man.

4. raddical

raddical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte märkt detta något nämnvärt, men däremot laggar ljudet något fruktansvärt om man lyssnar på spotify och försöker spela ett spel sammtidigt, pallar inte telefonen med detta eller är det bara en bugg ?

5. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma på Nexus men bara på Spotify. Alla andra program med ljud fungerar bra.

6. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Har samma ljudhack. Inte i SR Player men i medföljande och tunewiki. Sitter just nu i bilen (kör förstås inte) och lyssnar genom aux och stör mig på hackandet och tänkte nästan skriva en likadan tråd själv. Skönt att det inte bara är något som är fel på just min lur då. Måste fixas.

7. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Samma här, ganska oacceptabelt ärligt talat. Skulle vara en deal-breaker om jag var i farten att köpa en Milestone.

Ang. Spotify som hackar något fruktansvärt så fort man gör något lite CPU-intensivt så är det garanterat något i själva appet som är undermåligt programmerat. Skulle kunna tänka mig att prio på CPU-trådar sätts felaktigt så andra app får högre prio än bakgrundsprocessen som kör ljudet.

8. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

För resten är det nog mest när jag kör med aux till bilhögtalarna som det hackar. Kör jag med BT hackar det knappt alls...

Edit: Ser nu att det nämns i artikeln ZiP länkade till.

9. Hullabaloo

Hullabaloo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har samma problem, väldigt iriterande

10. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

hackar inte alls för mig när jag sitter still på jobbet. lyssnar på mp3 hela dagarna. det har dock hänt att den har hackat till ett par gånger då jag är på väg till och från jobbet men det har med största sannolikhet berott på statisk elektricitet. (sprakar rejält när man tar av sig samt ljusbågar från fingrar till telefon/bord/dörrar) det jag dock märkt är att det finns bara en spelare som inte tömmer batteriet direkt och det är den inbyggda som jag inte gillar. med den inbyggda (music) kan jag utan problem spela mp3 hela dan och ha 60% kvar nästa dag. med t.ex nortplayer räcker batteriet till 6 timmar mp3 innan telefon slår av.

11. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 114
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Samma problem här.
    Sätter man telefonen i Flight Mode så fungerar den utmärkt, utan hack eller annat trams.
    Men det är ju klart lite synd att degradera telefonen till en vanlig Mediaspelare för att kunna lyssna på musik..

12. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Spotify klarade multitasking bra innan 2.0.1-uppdateringen. Nu är det röv. Man får i princip gå över till flygplansläge när man ska ha telefonen till att spela musik om man ska stå ut.

Motorola kan inte ha testat musiklyssning särskilt noga innan de skeppade ut uppdateringen. Trist. Får hoppas en mellan-release eller 2.1 fixar det.

13. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mm, jag har börjat köra Grooveshark nu istället. Inget hack i musiken där inte, men lite jobbigt att behöva bygga upp sina playlists igen :P

14. stefancrs

stefancrs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag kör ganska ofta deras webbklient men har inget VIP-konto. Hur tycker du deras android-app står sig mot spotifys?

15. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Rent designmässigt så är Spotify mer genomtänkt, Grooveshark känns mycket mer beta helt klart. Fördelarna är dock att du kan sätta låter i queue och att den har en Radio-feature, alltså att den automatiskt lägger låtar på kö baserat på den sorts musik du lyssnar på, för de som inte vet.

Sedan har jag märkt att en del låtar inte går att spela upp på mobilen (ganska ovanligt dock).

För $3 kan jag dock inte klaga allt för mycket.