Ljud kvalité på legenden?

Diskussion i 'Legend' startad av Mockarutan, 6 apr 2010.

1. Mockarutan

Mockarutan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa Legend eller Desire... Desire har allt det jag vill ha typ, men den kanske är lite för stor och risken för att knäcka skärmen i byxfixkan känns lite överhängande. Legenden skulle nug fungera alldeles utmärkt för mig, men jag prioriterar ljudkvalitén högst och det verkar som om desire har snäppet bättre. Kan någon uttala sig om ljudkvalitén på legenden?

Självklart då INTE med orginalsnäckorna som följer med.

MvH!

2. flyttkarl

flyttkarl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag var på elgiganten och plugga i ett par SE walkman lurar, och körde igång nån låt som låg i telefon, tyckte det lät ganska trevligt i mina öron iallfall. Trots brist på equalizer.
    Inga direkta överdriva framlägg av för mycket diskant/bas, utan ganska rent ljud. (Lite bakkrundsbrus vid tysta partier, men inte märkvärdigt störande)

Men det var 20sek test av musiken innan man var tvungen o gå vidare i telefon för o testa massa annat för att sen blir tvungen även att gå ut genom dörren eftersom dom stängde :<
    Så skulle också uppskatta om nån kunde fylla på med bättre upplevelser, då jag står i ungefär samma beslutssits som Mocka angående om den funkar som musikspelare ljudmässigt..

3. Loneranger

Loneranger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är man van vid sony ericsson och iPod, då tänker jag låg volym, så finns det inget att klaga på. I övrigt så är det klart godkänt från mitt håll. Lite svårt att säga det där. Bäst att testa själv tycker jag!

4. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Utmärkt ljudkvalite när jag lyssnar med mina Porta Pro, bättre än min gamla Sony Ericsson-Walkman. Kopplar jag in den i hemstereon och försöker fylla hela bottenvåningen med ljud känns det som det saknas lite kraft och dynamik. Men det är att klaga lite väl. :P

5. Mockarutan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vilken walkman har du? Är det ordentlig bass alltså?

6. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hmm. Jag tycker bas är ondska, men visst kunde min gamla W880i vräka ur sig mer bas om man valde "mega bass", fast det läget lät ju hemskt i övrigt. Legenden har en väl balanserad ljudbild men skulle antagligen lämna en besviken om man vill åt så mycket bas som möjligt.

7. Mockarutan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det var inte så jag menade. Bas är kasst om det är för mycket, men i många mobiler och mp3 spelare brukar det vara lite klent med kraft i den nedre delen av registret. Jag vill helt enkelt ha en varm och go bas som finns där men inte är överdriven förstås.