Problem: Ljud/media och wifi. Nån annan?

Discussion in 'Xperia Z1 - Allmänt' started by Rudizz, Feb 4, 2014.

1. Rudizz

Rudizz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan inte hålla mig längre utan måste undersöka ifall någon annan har upplevt samma problem som jag har med min Xperia z1, jag hittar inget om dessa problem när jag söker runt.

1. Wifi. Min wifi mot routern funkar bra, OM jag inte har lillfingret som stöd under telefonen (som jag brukar hålla den). Jag har använt mig av 2 olika wifi appar där man klart och tydligt ser en skillnad (ca 70-90 Mbit utan telefonen vilar på fingret, 2-5 Mbit med fingret) jag har kollat lite på att ha olika tryckpunkter runt aluminiumramen vilket också påverkar wifi

2.Ljud/film. Detta är den jobbigaste då den imorse påverkade larmet på mobilen. Sporadiskt så försvinner ljudet på mobilen och allt jag spelar upp (film klipp, låtar) spelas upp i dubbel hastighet.

Jag har inte installerat den senaste uppdateringen, men jag fabriksåterställde efter 4.3 då jag hade massa andra knepigheter efter den uppdateringen

2. Mupster

Mupster Youth Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Enda jag kan känna igen mig i är uppspelning med dubbel hastighet. Har hänt mig en gång i Youtube-appen, jag startade om appen först, sedan omstart av hela telefonen och då fungerade de:-)

Skickat från min C6903 via Tapatalk

3. Rudizz

Rudizz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, det enda jag kan göra är att starta om. Inget annat jag testar t.ex att skifta mellan ljudlöst och tillbaka, inaktivera clear sound m.m, men det funkar inte. Det enda som hjälper är att stänga av telefonen helt