Fråga: Ljud vid inspelning av konserter

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Dikkie, 16 jul 2013.

1. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Tycker det är synd att det fortfarande inte går att spela in konserter med hyfsat ljud med tex S4.
    Finns det något program eller liknande man kan använda för att få bättre ljud vid inspelning när det är höga volymer?
    Eller är det bara hårvaran som kan fixa det, typ som dubbla membran i HTC One?

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Har du spelat in något och skulle kunna lägga upp det? Var nämligen och såg a day to remember @ bråvalla och spelade in en hel låt när jag stod längst fram, kollade igenom resultatet 2 gånger nyss och i mitt tycke blev det väldigt bra. Klart det sprakar lite vid högre toner men det hände inte särskilt ofta med tanke på att de spelar lite "hårdare musik", ingenting jag störde mig på iallafall. Kan ladda upp när jag kommer hem ikväll.

Till din fråga så tror jag inte det finns det då vad jag vet så är det hårdvarurelaterat.

3. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Spelade in på Gyllene Tider igår :) Inte någon tyngd i musiken men det sprakar en del i alla fall. Kan se om jag kan slänga upp klippet ikväll.

Tänkte om det fanns någon mjukvara som kunde sänka ljudet på micken eller liknande vid inspelning. Lite trist att den hårdvarufunktionen inte finns där på en så pass ny Hi-end lur.