Ljudbok-spelare?

Diskussion i 'Applikationer' startad av stayhard, 4 jul 2014.

1. stayhard

stayhard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena!

Skulle vilja ha en "musikspelare" i telefon som kan spela upp ljudböcker, det viktiga är väl att den läser filerna i ordning, och att även om ja stänger av appen så ska den komma ihåg vart jag är nånstans nästa gång jag startar den.

Ljudböckerna lägger jag in i datorn som mp3 och sedan flyttar över till telefonens SD kort.

Har testat Smart audiobook player, vilket jag är helnöjd med förutom att när ja rensar RAM så kommer den appen inte ihåg vart jag är nästa gång ja startar de. Så med andra ord måste den appen ligga och dra RAM konstant för att komma ihåg vart jag är. Är väl bättre med en app som har minnet i en cache fil eller nåt?

Tack på förhand.

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Den app du testat är den bästa jag testat, och då har jag testat massor av appar eftersom jag är en veritabel storkonsument av ljudböcker.

Problemet med att tömma ram är något helt annat och beror troligtvis på andra saker än själva appen.

3. stayhard

stayhard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är inget problem, de är personligt störande då ja tömmer RAM minnet både för att snabba upp telefon och för att inte appar ska ligga och dra onödigt med batteri. Ja kan låsa appen i minnet så appen inte rensas bort men då kommer den att dra minne även om ja inte använder den.
    Därav ja menar att de kanske hade varit bättre om den lagrade i cache eller något?

Appen i sig är awesome :)

4. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Låt Android sköta hanteringen av minnet, det spelar ingen roll om du själv försöker rensa.

5. Brödrost

Brödrost Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Listen Audiobook Player har jag kört länge, och den blir bättre och bättre för varje version. :) Bra inställningsmöjligheter och snyggt, enkelt interface. Utvecklaren svarar på feature requests.

Numer kan den till och med synka bokmärken och lystningsposition mellan olika enheter. Lyssna på telefonen på dagen och fortsätt på plattan på kvällen.

6. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    430
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    En ljudboksspleare som jag använt i ett par år nu är Mort Audiobook player.

Den är väldigt kompetent, och överlever bra om man tvingar avslut av spelaren. Man väljer själv hur ofta spelaren ska spara ner positionen.

Tyvärr så tror jag att utvecklingen av den har stagnerat, men spelaren är väldigt kompetent. Går även att lägga till möjlighet av ökad/sänkad hastighet vid uppspelning med hjälp av Presto.

7. pissenisse

pissenisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har kört Mort Audiobookplayer i många många år men sen uppgraderingen till KitKat så fungerar inte spolning via bluetooth-headsetet. Så jag har kollat runt bland en massa spelare och den som jag tycker fungerar bäst är den som Brödröst rekommenderar dvs ListenAudiobook player. Precis som Rufy93 säger så har utvecklingen av Mort Audiobookplayer stagnerat bla pga av en hårddiskkrash hos utvecklaren.

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER