Problem: Ljudchock... fler som märkt det?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av AndersE, 26 jul 2011.

1. AndersE

AndersE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Idag skulle jag jobba lite i garaget, så jag koppla in mobilen med 3.5mm kabeln till stereon i garaget. Samma som jag använde till min gamla sonyericsson mobil (med vilken jag aldrig hade detta problem).

Drog upp volymen lite o börja jobba. Plötsligt börjar mobilen bröta högt som bara den. Det här ljudet man får på dåligt avstörda apparater när mobilen börjar söka nät. brrr brrrr brrrtrtrtrtrrrrrr brrrtrrrtrrrr... Ja ni vet.

Konstaterar krasst att mobilen är väldigt dåligt avstörd. Jag vet inte vad det är egentligen, jag gissar på att det är datanätsökningen för det låter när G lyser och orange/grön pil upp-ner blinkar.

Om jag stänger av datanätverksläge med powerknappen så tystnar det.
    Men det är ju skit att man ska behöva göra det..

2. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det låter snarare som problem med förstärkaren. En telefon skickar ju självklart ut radiosignaler på 3g/gsm och wifi-banden. Kan räcka att flytta telefonen lite.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nädu, varför hade jag då inte detta problemet med min gamla mobil. Den använde ju också 3G/gsm nätet..?

Det konstiga är också nu när jag tänker efter, jag hade ju mobilen i garaget förra veckan också. Då märkte jag inget..

Men å andra sidan, så mycket buggar det är i mobilen så..

4. Perus

Perus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    SGS24
    Telefon 2:
    iP14
    Platta:
    Huawei mediapad M2 8"
    Detta är inget ovanligt problem och kan helt enkelt bero på att SGS2:an känner av att du anslutit en extern förstärkare istället för hörlurar och då anpassar utgångsimpedansen till högohmigt (några Kohm) istället för som andra telefoner som konstant kör med lågohmig utgång :)mindre störningskänslig) oavsett anslutning.

Mitt tips är att prova en annan linjekabel då 3.5mm->RCA oftast brukar vara dåligt skärmade.

/Per

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    För att du inte hade datatraffik igång i bakgrunden kanske?

6. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag anser fortfarande att det är en miss. Det innebär ju att mobilen läcker som ett såll.

Jag kan acceptera småstörningar, såna man kan höra på folks hemmavideos där man plötsligt hör ett typiskt lite tystare mobilsurr, men i mitt fall är störningsljudet max volym så det överröstar musiken totalt.

Datanätverk= internet i mobilen via gsm eller högre.
    Jag hade internet i den gamla mobilen också, men bara det allra långsammaste.

7. AndersE

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du menar att alla elektroniktillverkare (stereo, tv osv) har gjort fel från början när de designade apparaterna till att köra högohmigt? Om lågohmigt är mindre störningskänsligt, varför har då inte all världens tillverkare lågohmiga ingångar?

Jag måste ha missat detta totalt när jag gick på el-tele i gymnasiet.
    Kabeln har jag lödat själv av högklassigt skärmad kabel och guldpläterade kontakter.

8. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Det där är typiska GSM-störningar, det är så GSM fungerar om du kan få 3G i garaget så har du inte de störningarna då 3G inte har samma typ av kommunicering. Någonstans är det dålig skärmning, i kabeln, i stereon etc. Radiokommunikationen kan du inte komma bort ifrån.

I din gamla telefon kanske du inte hade någon bakgrundssync etc så att telefonen kommunicerade hela tiden vilket ju dessa smartphones gör.

Köpte billiga pc-högtalare en gång men de fångade upp allt, räckte med att mobilen var ca 5 m från högtalaren så hördes den, även laddningen till den trådlösa telefonen fångades upp bytte till bättre högtalare och då försvann problemet.

9. _chrille_

_chrille_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hör du det om du har vanliga hörlurar inkopplade till mobilen?

Om inte = Case closed ;)

10. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

låg-ohmigt innebär att det drar en massa effekt, hur onödigt det är för ren signalöverföring behöver jag nog inte motivera.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk