Ljudeffekter och ljudböcker i musikspelaren...

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av MaXMC, 6 dec 2010.

1. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Hej,

Jag har problem med att mina musikspelar-appar (Default,Winamp, doubleTwist, etc) listar mina ringsignaler också. Samt att de inte fattar att Genren Audiobook är något som jag INTE vill spela när jag kör slumpat.

Jag läste någonstans att ringsignalernas mp3 skulle vara under 300kb för att då skulle inte Mediascannern lägga till dem. Alla är under 150kb men det spelar ingen roll...

Rätt irriterande när man lyssnar på musik å så plötsligt tror att det ringer/kommer ett sms men så är det bara ljudfilen som spelas.

Hur har ni löst detta?
    Finns det specifika mappar avsedda för musik skillt från ringsignaler?

.nomedia

2. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

testa poweramp, jag har för mig att man själv får välja vilka mappar den ska hitta ljud i.

så om du gör en mapp på sdkortet "mp3", så ska det bara vara att bocka i "mp3" i poweramp.

Jag kan ha fel, men jag har för mig att man kan göra så, kanske funkar med andra spelare också?

3. Savdaddy

Savdaddy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skapa en fil som du döper till .nomedia
    Lägg en sån fil i alla mappar som du inte vill att mediaspelarna ska lista innehållet i.

4. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Problemet med det är ju att då försvinner Ljudsignalerna från listan där man kan välja ringsignal också...