Problem: Ljudet funkar inte?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Kantigt, 10 jul 2013.

1. Kantigt

Kantigt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det hörs inget vid röstsamtal, varken för mig eller den jag pratar med. Det funkar inte heller att prata i headset. Det går att både spela in och spela upp ljud annars så jag tror inte det är något fel på hårdvaran i sig. Jag har gått igenom varenda inställning för att se om jag kommit åt något men allt verkar vara som det ska. Tips på vad det kan vara för fel?

2. AZoid

AZoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också märkt av det problemet. Mycket märkligt, jag får dra ut mina hörlurar och prata normalt. Min SGS4 verkar dessutom ha svårt att hitta volymen, när man lyssnar på tex Spotify är ljudet ganska "lågt". Plötsligt efter en stund höjer den volymen ca 100%. Har provat med olika hörlurar men det hjälper ej, måste vara mjukvaran. Någon som känner igen detta?

3. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Det där med ljudet diffar i volym har jag fått varit med om också.
    Lyssnar jag på musik, youtube eller liknande och får en notis på telefonen så sänks ljudet för musiken/youtube eller liknande medans notis-ljudet spelas upp. När det är avklarat tar det ca 10-20 sekunder innan det nedsänkta ljudet från musiken/youtube eller liknande att stegra upp till "normal" volym igen.

Jag kör stock, ingen root eller liknande. Så det måste nog vara en liten mjukvarubugg tror jag.

4. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Nu vet jag inte alls om det funkar, men kanske kan vara värt att testa. Finns ju nåt i telefon som heter "adapt sound". Kör igenom den och se om det gör någon skillnad.

5. AZoid

AZoid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svar, skönt att veta att det inte bara är ljudproblem med min S4.
    Jag kör också stock-rom. Jag har gjort en "Adapt Sound", men märker inga förbättringar...

6. H2O

H2O Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ibland efter laddning min telefon har inget ljud...den återgår till normal efter omstart