Problem: Ljudet går inte att höja när hörlurar används

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Fairlane, 20 mar 2014.

1. Fairlane

Fairlane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har letat utan att hitta en tidigare tråd om samma sak, men finns det en så får ni gärna hänvisa dit.

Jag har en Nexus 5 sedan några dagar och jag erkänner direkt att jag är rätt okunnig på telefonen, då det var länge sen jag körde en Android-lur.

Mitt problem är följande:
    Jag sitter och tittar på Netflix med hörlurar och hör knappt vad som sägs. Försöker skruva upp volymen, men inget händer. Det går inte att höja mer än cirka 40% av stapeln. Drar jag stapeln till max ändras inte ljudet ett dugg. Klickar jag bort inställningarna och sen tar upp dem igen så är stapeln tillbaks på cirka 40%...

Ok, jag provar att gå in på inställningar av telefonen istället och väljer ljud->volymer. Stapeln för "Musik, video, spel och andra media" ligger på cirka 40%. Jag drar den till max och trycker ok. Klickar på volymer igen och ser att stapeln åter ligger på runt 40%...

Tar jag ur hörlurarna kan jag höja volymen till max utan att den hoppar tillbaks till 40% sen, men så fort hörlurarna är i så är jag tillbaks på max 40%.

De hörlurar jag använder är a-Jays One+ om det spelar någon roll.

Är det här standard? Går det att lösa?

Telefonen är inte manipulerad på något sätt:
    Android-version 4.4.2
    Kernel-version: 3.4.0-gadb2201
    Version: KOT49H

Hoppas någon kan hjäpla mig. :)

2. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Typ hörselskydd eller något? Har det på min telefon, det dyker upp en ruta med hörselskyddsinfo i som man måste trycka OK på innan man kan höja. Har du provat med andra lurar?

3. Fairlane

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något sådant skulle det kunna vara, men jag får ingen fråga.

Jag har testat en kollegas headset med samma resultat.
    Det headset jag har fungerar har jag använt på Nokia Lumia 800, iPhone 4 och iPhone 5s utan att det gett samma problem. Ska testa med andra lurar när jag kommer hem.

Om jag är ensam om att ha problemet med min Nexus 5 så får man väl tolka det som att det är något fel på den!?

4. bycikir

bycikir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låter väldigt konstigt, provat kolla i ljudinställningar? Eller göra en fabriksåterställning på telefonen?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

5. trassel

trassel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Testa att skruva upp volymen i en annan app, tex Spotify. Då borde hörselskyddainfon poppa upp. Har för mig att jag hade samma problem med Netflix.

Nexus 5 - Tapatalk

Fairlane gillar detta.
  6. Fairlane

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade med Spotify och det löste problemet! Nu kan jag justera volymen i Netflix också. Märkligt. Extra skumt att det inte ens gick att göra i inställningar för telefonen. Nåja, det funkar, stort tack.

7. pfekz

pfekz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det är en bugg i Netflix som gör att man inte får upp varningen om att höja över en viss gräns. Det funkar när jag kör Netflix i Nexus 10 men inte i Nexus 5.

Skickat från min Nexus 5