Ljudet glappar

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Crozz, Jul 18, 2010.

1. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja,

Har stött på ett nytt problem. Senaste veckorna har ljudet glappat när jag lyssnat på bl.a Spotify i mina lurar vilket går mig på nerverna. Jag har aldrig varit så nära att kasta Liquiden i sjön som jag var förut när jag var ute och jogga, så fruktansvärt irriterande! Ljudet blir burkigt, ljudet sänks, sångaren försvinner och man har endast eko av honom m.m... Nu är det dock som värst. Förut kunde jag iaf rotera hörlursuttaget som satt i Liquiden för att få tillbaka 100% av ljudet men nu fungerar inte ens det. Lösningen är att ha ett finger på själva skalet på hörlurens botten och trycka så hårt du kan. Detta är enbart en tillfällig lösning som fungerar om du sitter ner...

Någon som haft ett liknande problem och som kunnat fixa det? Kan det vara skit i uttaget som gör att det glappar? Hörlurarna jag använder är det inte fel på eftersom andra jag testat ger exakt samma resultat. Måste jag skicka in den på support igen?... Fick tillbaka den i slutet av maj pga skärmfel -.-'

2. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, jag har också börjat fått det problemet, men något annorlunda.

Den glappar i vissa lägen, framförallt när jag trycker på skärmen vid tex spel, alltså tvärtom på sätt och vis, för dig så försvinner glappet när du trycker hårt.

Men det kan också bli ett "spontant" glapp ibland, men då brukar det räcka med att jag ruckar lite på hörlurskontakten.

Inte bra det här, en glappig lur som inte kan fixas gör ju nästan telefonen obrukbar för mig, då jag använder ljudet via lurar otroligt mycket.