Diskussion: Ljudet skorrar vid samtal

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Tobias82, 21 feb 2012.

1. Tobias82

Tobias82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Under senaste veckorna skorrar högtalaren väldigt mycket vid samtal. Sänker jag volymen till extremt lågt försvinner det men då hör man knappt vad personen säger.
    Någon annan som upplever samma sak? Funderar på om jag ska lämna in på service.

2. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det är nog tyvärr just din högtalare som ballat ur. Det går dock att laga gratis på garantin, om lämnar in den på service. :)

Tobias82 gillar detta.
  3. jonkan

jonkan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan Tobias82. Jag fick min Galaxy Nexus igår och efter att ha tagit emot 4-5 samtal på telefonen så kan jag trist nog säga att jag verkar ha fått ett exemplar med samma problem :(
    Det skorrar/sprakar i luren när den andra personen talar. Jag har testringt lite nu på eftermiddagen och jag kan säga att jag inte upplever problemet med vare sig min gamla Nexus S eller jobbets Blackberry-telefon jag har här.
    Någon som haft erfarenhet av reparation av detta slag som kan säga ungefär hur processen ser ut (vart vänder jag mig? Vad behöver jag?) och hur lång tid det kan tänkas ta?

4. Tobias82

Tobias82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då verkar vi ha fått dåliga exemplar med andra ord. Min började låta för nån vecka sen, men jag har mest använt headset så därför jag inte märkt det.
    Riktigt surt! Verkar vara kass kvalitet över hela luren. Gillar mjukvaran men resten känns ganska dåligt tyvärr. Jag ska skicka iväg min på service denna vecka men det lär väl ta 2-3 veckor som vanligt skulle jag tro? Vänd dig till affären du köpt den så får de antingen ge dig en ny eller skicka på service

5. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Anmäl luren som DOA så får du en ny.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

6. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Kass kvalitet tycker jag inte. Hade en N1 tidigare, och den känns visserligen som en stridsvagn i jämförelse så visst känns GNex lite plastig. Dock är den många gånger bättre än andra samsunglurar, om det nu gör någon lyckligare.

Har lyckats slänga min i väggen/badrumsgolvet några gånger och den håller bra änsålänge.