Ljudet slutar att fungera

Diskussion i 'Wildfire' startad av Grimmy, 18 november 2010.

1. Grimmy

Grimmy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett problem med min wildfire jag köpte för någon vecka sedan. Ibland slutar ljudet att fungera. Ett exempel är i spotify där den försöker spela låten (kan vara en lokal låt) men det kommer inget ljud och låten startar inte (mätaren rör inte på sig). Istället hoppar det direkt ut i homemenyn och låten spelas i bakgrunden, fast den står så att säga och tuggar på start.

Ett annat exempel är spelet Jewels som fungerar men utan att det kommer något ljud.

Det stora problemet med det här är dock att det drabbar alarmet (använder den inbyggda). Den ringer som den ska vid rätt tid osv, men det kommer inget ljud. Ibland (men inte alltid) vibrerar det. Ofrivillig sovmorgon är inte så kul. Testade idag att köra alarmet (när telefonen hade buggat ur) fyra gånger och EN gång blev det ljud, en gång bara vibration och två gånger varken ljud eller vibration....

Ett annat märkligt exempel på att ljudet fungerar lite grann i det här läget är om man startar spelet teeter. Då kan man få ett ljud precis när det startas men sedan lägger det av.

I nuläget är den enda lösningen att boota om telefonen. Då börjar allt fungera igen. Att slå av och på ljudet hjälper inte: det är som att ljudet har hängt sig på något vis.

Jag har inte installerat speciellt mycket appar. Några spel, barcode scanner, prisjakt och spotify. Jag har mobilt nätverk av (förlitar mig på wifi som oftast finns) om det kan spela någon roll.

Jag har inte installerat någon killerapp eller liknande. Spontant känns det som att något har tagit över och blockerar ljudet i bakgrunden, men jag har ingen aning om vad det skull kunna vara som krånglar. Jag använder handsfreen som följde med om nu omställningen att ta i och ur det kan vara en bidragande anledning till att det buggar ur. Det känns dock som att applikationerna inte får åtkomst till ljudet, till exempel att det bara står och tuggar i spotify.

2. sussjohansson

sussjohansson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har precis samma problem som du! speciellt när det gäller alarmet, jag vet inte hur många ofrivilliga sovmornar jag har tagit på grund av min wildfire.... jag har provat att boota om den, men samma problem återstår... sen har även mitt ljud vid sms börjat krångla, ibland låter det inte och ibland låter det.... har du fått till din?

3. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Suss: Har du sett till att Klockan verkligen är aktiverad för om jag råkar döda Klockan så kommer inte alarmet att fungera

4. gholen

gholen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har likande, och det jag har kommit fram till är att om man använder twitters egna klient, så är det den som norpar ljudet. I alla fall i min telefon. Testa med en annan klient, och se om det funkar.

5. ronaldoo

ronaldoo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

aldrig varit med om liknande, min flyter på fint.

6. concorde

concorde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min syster har ett liknande problem med sin Wildfire. Speciellt alarmet. Jag skulle testa det, larmet går igång men det varken vibrerar eller låter. Testa även att installera Gentle Alarm som jag själv använder på min Hero. Fast här kom det heller inget ljud. Alarmvolym var inställd på max. Känns som ett mycket märkligt problem :S

7. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

+1 på den.
    Twitters officiella app norpar ljudet, iaf i hörlurarna. Kör nu Twidroyd istället.