Fråga: Ljudet via hörlurar?

Diskussion i 'Optimus 4X' startad av Jimah85, 22 sept 2012.

1. Jimah85

Jimah85 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjo! Ny i forumet och jag är riktigt sugen på optimus 4X som ju verkar vara hur trevlig som helst! Dock är jag lite fundersam över hur ljudchippet presterar, eller rättare sagt hur pass bra ljud det är med hörlurar inkopplade. Det är en ganska viktig egenskap för mig då jag lyssnar på musik via Spotify ganska ofta när jag är ute på språng. Jag vill gärna ha lite tryck i min ljudbild. :)
    Har luskat runt lite på nätet, men informationen om ljudkvaliten har varit lite tvetydlig. Vissa säger att den är bra och andra att den är rätt dålig. Dock verkar de flesta vara överrens om att man inte får ut någon högre volym via hörlursutgången.

2. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Personligen tycker jag att ljudet fungerar bra, även de hörlurar som kommer med fungerar bra tycker jag. Det är högt nog för att kunna stänga ute alla andra ljud om man sitter på tåg/tunnelbana eller om man är ute och springer men inte högt nog för att kunna spränga hörtrumman vilket jag bara tycker är positivt hehe ;)

Det där är min åsikt men du bör nog inte basera ditt beslut på vad jag tycker då jag inte är så kräsen när det kommer till ljud och hörlurar, förstår aldrig de som klagar på headseten som ingår i 4X eller till exempel S3 då jag tycker båda två är fantastiska men många tycker de är värdelösa och de "måste" köpa andra hörlurar. Som sagt, enligt mig gör de jobbet men vill du ha en mer utförlig recension får du hoppas på hjälp från någon annan :cool:

3. Asocial

Asocial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade gärna sett att det var lite högre ljud då jag måste överrusta högtalarna på gymmet. Annars nöjd. LG verkar mån om våra öron eftersom dom varnar för hög ljudnivå kan skada öronen varje gång man ska lyssna :-)

Jag använder ett par koss hörlurar, inte provat några andra.

Skickat från min XOOM 2 ME

4. zoodiac

zoodiac Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Vill också veta hur ljudkvaliteten är, inga fler som kan berätta hur de upplever ljudet och kanske jämföra med annan telefon. Har läst en test på gsmarena.com och de var inte alls nöjda med ljudkvaliteten på Optimus 4X. Har letat runt lite efter fler tester där det mäts och lyssnas lite mer seriöst, men inte hittat. Någon som har tips på tester?
    Jag skulle köpa denna telefon direkt om jag visste att ljudkvaliteten och ljudnivån är i topp klass. Någon som vet vilket ljudchip (DA omvandlare)som sitter i 4X? Prismässigt är ju telefonen ett klipp nu!

5. Asocial

Asocial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På min DHD kunde jag ha högre ljud iaf om det är til någon hjälp.

Skickat från min XOOM 2 ME

6. Jimah85

Jimah85 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag köpte i alla fall en Galaxy S3 som har ett riktigt kick ass-ljud! Provade lite snabbt ljudet i 4X när jag petade lite på den i en butik häromdagen, men det lät inte lika bra, dock inte dåligt. Men jag fick inte samma "tryck" i ljudet som jag fick i S3:an.

Körde streamat med Spotify (högsta bitrate) i båda modellerna.

7. Nosfo

Nosfo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker det är helt ok ljud, speciellt om man ställer in EQ själv under inställningar. Tycker det blir bra tryck i luren då.

8. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Från början så var jag lite osäker, men efter att ha använt HTC One X kan jag bara konstatera att ljudet är betydligt bättre i 4X än i HOX:en :)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2