Fråga: Ljudfunktioner i S3 4G ?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av ToLi, 7 maj 2013.

1. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderar på att köpa en S3 4G men eftersom jag en del negativa erfarenheter av den mobb jag har idag eftersom den saknar de funktioner jag trodde var standard nu för tiden undrar jag:
    1. Går det att ha olika sms/mm signal för olika kontakter? Dvs signal 1 för nisse och signal 2 för olga.
    2. Kan man ha leveransrapport för sms/mms i form av ljudsignal? Alltså ett "pling" när sms gått fram.
    3. Kan man välja var foton ska sparas och döpa om dessa?
    4. Kan man välja var bifogade foton från mms ska sparas samt döpa om dessa?
    5. Kan man ha olika ringsignal för olika kontakter?
    Detta alltså utan 3-partsprogram.

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    1-2 Nej
    3. Var de ska spara ja.. Troligen döpas, kollat inställningar? (!!!)
    4. Tror jag inte nej
    5. Om jag inte har fel ja.. Redigera kontakten...

3. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    2. Om du bockar för leveransrapport i SMS-appen så får du samma signal för den som när du får ett SMS. Samma gäller för MMS.

4. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

På fråga 2 har vi alltså 2 olika svar hittills o_O
    Övriga inga konkreta,några fler som äger en S3:a?:P

Kan inte kolla inställningarna eftersom jag:

5. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Har inte joxat alls med inställningarna för foton, men om man sätter in ett externt sd-kort så får man frågan om man vill spara fotona där istället. Hittar däremot inget alternativ för att byta mapp på kortet där fotn sparas.

Det går givetvis att byta namn på foton, men jag har inte hittat något alternatv för att regelmässigt spara med annat namn. Har däremot för mej att jag fått frågan om platsinfo skall sparas för foton. Jag har inte själv något intresse för att ändra namn eller mapp där fotona ska sparas så jag har därför inte bra koll på ev möjligheter.

När det gäller 1 så finns det i kontaktlistan möjlighet att ställa in särskild ljudsignal för varje enskild kontakt, precis som för ringsignalen.

Last edited: 8 maj 2013
    ToLi gillar detta.
  6. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Såhär är det på min vanliga S3:a
    1. & 5. Ja. Du borde i teorin kunna ha olika ringsignal och meddelandesignal på varenda kontakt.
    2. Vet ej. Troligen har vulfgar rätt.
    3. Bara om det ska vara på telefonminnet eller minneskortet. Mapp och filnamn är statiskt. Varför är det så viktigt att man inte behöver ta hem någon annan app? Du kan ju få telefonen att bete sig som om originalappen inte fanns utan allt du ser är de appar du valt. (Iofs har inte jag original-launchern och i den kan man inte gömma appar på samma sätt som i Nova. :))
    4. Nej, inte såvitt jag kan se.

ToLi gillar detta.
  7. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Varför givetvis?
    I xperian jag har nu funkar det inte utan att lägga in en app extra så därför undrar jag om det är sony som gått baklänges eller om det är "så nu för tiden"

Låter bra det

8. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ang 3:e part app:
    Har dåliga erfarenheter av xperian och de apparna jag fått ta ner.
    Handcent för att få en vettig leveransrapport & olika sms signal funkar bra men då å då ballar det ur och ger dubbla inkommande sms och byter ringsignal hit och dit osv.
    Filemanager för att kunna redigera filnamn osv var väl sådär halvkass.
    Telefon eländet kastar ju filer på obegripliga ställen så när man ska flytta foton till datorn får man plocka dem i olika mappar men det kanske är sony som fått den iden i de senare lurarna?

9. NoiseMaker

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har då inget problem med att det hamnar i olika mappar. Sånt jag laddar hem hamnar i Downloads och Bilderna hamnar på minneskort/camera. De laddas även över direkt till min Dropbox, vilket faktiskt är ganska trevligt.

Hmmm, jag har visserligen haft lite problem med sms-signalen men det har jag trott haft att göra med att jag har ytteligare en annan app för att snabbt kunna svara på sms. Just nu fungerar det iaf.

10. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men detta är i S3:an eller?

11. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Låter så, det är så det funkar för mej. Det där med automatisk uppladdning till dropbox (det är inget måste, man väljer själv) är guld i mitt tycke och då slipper jag att lägga över filerna till datorn manuellt eftersom den oxå synkar med dropbox.

Det där med att det går att byta namn på foton, om jag i galleriappen långklickar på en bild så att den markeras så finns det flera alternativ, bla att byta namn det kommer dock inte upp om jag markerar flera bilder. Nu kör jag iofs rootat men jag förmodar att det funkar på samma sätt även helt stock.

12. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Låter som det får bli ett köp för de 2 senaste Sony-androider jag haft/har är rysliga och xperia go verkar ju funka iallafall men så mycket mer är det inte ;)

13. NoiseMaker

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har ingen erfarenhet av Xperia, men jag är då väldigt nöjd med min S3:a. Visst finns det lite issues men på det hela taget fungerar den väldigt bra. Hade en Nexus One förut och det som var bättre med den var att det var rent Android, men det går att stå ut med Samsungs. Om man har en annan laucher än original så kan man ju gömma de appar man inte vill se i app drawer till exempel.

Största nackdelen med Samsung är deras Kies-program till datorn som är lite lynnigt, men det går att stå ut med.

14. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Lynnigt?
    På vilket vis menar du då?
    Tappar kontakten eller omständiga vägar i menyer ?

15. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Kies är väl nån sorts windowsprogram? Jag har aldrig använt Kies och vet inte vad det ska va bra för, mao inget som är nödvändigt att använda. ;)

Om man vill ha full kontroll över luren så kan man ju roota, det är superenkelt och går snabbt.

16. ToLi

ToLi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är ett program om man vill ansluta mobben till datorn och redigera kontakter och flytta bilder osv verkar det som
    Sony har åxå ett som numera är ganska kasst jämfört med tidigare versioner.

17. vulfgar

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Har haft min sgs3 sen i augusti och har aldrig saknat kies. :P Jag synkar bilder o filmer till dropbox och kör My Backup Pro till sms, samtalsloggar och appinställningar. För att kunna köra/återställa backup av appinställningar så måste man vara rootad, det gäller fö dom flesta (alla?) andra backupprogram oxå. Sen sparar jag alltid över backuper då och då på datorn och då finns inget behov av kies.

Kontakter, kalender osv kan man ju greja med från webbläsaren på datorn, det är ju inget som man behöver köra någon särskild backup på så länge som man kör på sitt googlekonto.

18. ZiMMeN

ZiMMeN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Om du kör 3-partsprogram så skulle jag rekommendera GO SMS PRO