Fråga: Ljudkvalitet över A2DP (Bluetooth stereo)?

Diskussion i 'Optimus 4X' startad av dorrin, 9 jul 2012.

1. dorrin

dorrin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är påväg att köpa en ny mobil och tvekar en aning mellan One X och 4X HD. I princip kräver jag utbytbart batteri och minneskort (och icke-Pentile), vilket skulle göra valet lätt...

Men hur är det egentligen med ljudkvaliteten (A2DP/stereo) över Bluetooth för 4X HD? Till skillnad från HTC och Samsungs värstingar så verkar den inte supporta apt-x, vilket jag skulle kunna leva med. Men även vanlig SBC-komprimering verkar ju kunna variera mycket, från oanvändbart till helt OK.

Jag har själv bland annat ett MW-600, men låter det bra på något annat headset så räcker det att veta.

2. bonji

bonji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

får min 4x hd om 2 dagar, har ett mw600 kan jag ge dig ett omdöme, jag är ganska petig med ljudkvalite själv.

3. bonji

bonji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

kört lite musik nu från streaming tjänster, grooveshark, spotify med deras högsta kvalite 320k+.
    låter överlag bra. har bara två telefoner att jämnföra med, låter lite sämre än på min meizu mx men den har ju det bästa ljudchippet för mobila enheter. (säljs med en tår i ögat)
    låter dock bättre än på en htc desire.

alla knappar funkar kanon, play pause osv. (hört att många har haft problem med detta på andra telefoner)

har tyvärr ingen musik från mp3/flac att testa med just nu.

4. dorrin

dorrin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!

Jag köpte faktiskt min 4x innan ditt svar dök upp, men väntade med att packa upp den. ;-)

Absolut OK ljud såväl via Bluetooth som direkt och en ruskigt trevlig telefon i övrigt. Nu saknas bara root, så är jag helnöjd...