Ljudkvalitet vid inspelning

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av t68, 27 maj 2010.

1. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tycker det blir lite väl komprimerat och dåligt ljud när man spelar in. Både vid video- o ljudinspelning. Någon som har tips på inställningar, appar eller något annat som kan ge bättre inspelningsljud?

2. roban09

roban09 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr så tror jag helt enkelt att det är så usel kvalitet och att det inte är mycket att göra åt. Vilket också är det som jag tycker är sämst med min Desire. Det blir alldeles för dålig ljudkvalitet vid inspelning av video. Kvaliteten på själva videon tycker jag är helt okej för att komma från en Android-telefon, men ljudkvaliteten är under all kritik och enligt mig bör de lägga allt krut på att få till en bra kvalitet på ljudupptagningen istället för att jobba på möjligheten att kunna spela in i HD.

3. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det tråkiga är ju att kapaciteten finns i micken. Prova bara denna appen, använder den till att spela in låtar när jag sjunger/spelar gitarr med min HTC Legend.. Makalöst bra ljud. :)

http://www.cyrket.com/p/android/love.hifirecorderlite/

Ljudet i videoinspelaren, not so much.

Last edited: 29 maj 2010
  4. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

finns det ingen app som kan ändra ljudkvaliten på inspelningen, eller finns det ingen video inspelare som man kan ladda ner?
    skulle det vara möjligt att ändra inspelnings kvaliten om man rootade telefonen?

jag är också trött på den dåliga ljudkvaliten...

5. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ingen som hittat en lösning på detta?

Jag vill kunna spela in riff med gitarr samt i replokal med mobilen. Idag fungerar replokalinspelning inte alls eftersom det bara blir digitalt brus. Riff i tysthet fungerar knappt heller.

Verkar som ni skriver inte funka att koppla på en mic på 3,5 mm-jacket. Men finns det nån mic man skulle kunna koppla till micro-USB:n?

6. wumama

wumama Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Forsoker ateruppliva den har traden igen! (skriver utomlands... inga prickar over bokstaverna...)

Ingen som hittat en losning pa den fenomenalt daliga ljudupptagningen?!!! Har sjalv en Legend. Men det ar ju inte lont att anvanda skiten, om man vill gora en ljudupptagning av, lat saga, atmosfarsljud.

Skarpning HTC!!!