Ljudkvalitet vid musikspelande i hörlurar

Diskussion i 'Incredible S' startad av Roligbarn, 2 sept 2011.

1. Roligbarn

Roligbarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Som rubriken antyder. Hur är ljudkvaliteten och maxvolymen vid musiklyssnande i hörlurar? Vore tacksam om ni kunde dela med er av era erfarenheter.

Skriv gärna vilka lurar ni använder. Hur telefonens högtalare presterar är inte lika viktigt.

Verkar i övrigt vara en trevlig telefon sett till funktionalitet/nuvarande pris men vill inte köpa en telefon som inte fungerar bra som musikspelare.

Tack på förhand!

2. flat_soda

flat_soda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad som är högt/lågt är ju ganska personligt. Dessutom beror det ju också vilken typ av lurar du tänker använda. Om du köper ett par lurar med lägre motstånd och hög känslighet lär du nog kunna få ont i öronen. Jag har testat några olika och dem tuffaste att driva är i mitt stall är ett par Sony mdr-xd100. Om jag skruvar upp mediavolymen på max blir det olidligt högt i mina öron...

Telefonens högtalare är ganska kass både vad gäller volym och "hi-fi".

Roligbarn gillar detta.
  3. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jag hade en ZTE Blade tidigare och ser att du också postat en del i det forumet...

Det är inte på långa vägar lika illa som på Blade, men förvänta dig inte att få öronen rensade heller.

Patentlösningen för ordentligt tryck heter evx. Jabra BT3030

Edit: Jag använder omväxlande Sennheiser CX400 och AKG 518DJ.

Roligbarn gillar detta.
  4. Roligbarn

Roligbarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för era svar!

Köpte tillslut en beg DesireHD av en trevlig medlem här. Kör android revolution 6.1 och är helnöjd med såväl telefon som ljud. Ett rejält lyft från bladen får man lov att säga.
    Har för övrigt beställt ett par Sennheiser PX-200IIi som jag innerligt hoppas kommer att fungera även till denna.

5. flat_soda

flat_soda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul att höra att du är belåten med ditt köp! Skriv gärna en rad när du lyssnat in dig på dina nya lurar.