Fråga: Ljudkvalitet

Discussion in 'Galaxy Note 2 - Allmänt' started by MangoMan, Oct 25, 2012.

1. MangoMan

MangoMan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Jag tänkte bara höra om det är någon som håller med om att ljudkvaliteten är sådär på Note 2? Jag har tidigare haft Desire HD och var då mycket nöjd. Riktigt bra tryck och klart ljud. Den hade iofs Dolby Mobile. Jag körde Desire HD orotad utan equalizer och nästintill bara spotify med högsta möjliga kvalitet. Jag använder också exakt samma hörlurar och tycker mig känna en ganska stor skillnad med Note 2. Saknar trycket, irriterande bakgrundsbrus. Har laddat ner Equalizer som ett försök till bättring, men ingen större skillnad. Är det så att Note 2 helt enkelt har en kass DAC? Vet att att är bättre om man köra via bluetooth då ljudet inte går via DAC, men det hjälper inte då jag har ett par dyra 3.5mm hörlurar.

Tips mottages gärna!
    MvH

2. swejuggalo

swejuggalo Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    Vilken spelare kör du med? Standard har ju inbyggd EQ, SoundAlive. Det är bra tryck i mina Monster Beats by Dr Dre eller vad de heter. Men de är ju antagligen pga låg impedans och överdriven bas.
    Mina AKG Q701 har jag bara testat lite snabbt med... Nog för att märka att det är en förbättring mot SGS2 iaf. Kan inte jämföra med några andra mobila enheter dock. Finns lite tester man kan göra på audiocheck.com. Det där med ljud är ofta rätt personligt. Jag lyssnar mest på musik via datorn med ett hifi-ljudkort och anser att telefonen mest funkar som ljudkälla vid sällsynta tillfällen.

Min favoritspelare är Poweramp. Kanske värd att testa också.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

3. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ljudkvaliteten är riktigt bra, både enligt mina öron och testet av andra mobiler med samma dac. Blutooth är mycket sämre än direkt i hörlursuttaget. Men det är klart att om du tycker att Spotify är ok så kommer du inte att tycka att BT är något problem.

Trögdrivna lurar kan vara ett problem sägs det; du kanske skall försöka prova med ett par lättdrivna?

Last edited: Oct 25, 2012
  4. Silverbullit

Silverbullit Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fet blåsning...

Så du säger motsatsen att Bluetooth är sämre?
    Och jag som har beställt;
    http://webshop.multitech.se/PartDetail.aspx?q=p:4650384

Då är jag alltså riktigt rejält rövXXXad
    :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Last edited: Oct 26, 2012
  5. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Oh, fina lurar, men har du hört talas om prisjakt.se? ;-) Med den misshandel ljudet får över BT så är det tyvärr inte alls samma ettor och nollor som det var i den fina VBR mp3:an som kommer fram till lurarna. Finns dock APT-X i de där lurarna vilket minimerar problemet, bara det finns i Noten också? Vore verkligen intressant att få se resultatet av en jämförelse mellan analogt och APT-X i så smutta lurar.

6. Silverbullit

Silverbullit Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Visst kan ni få lite feedback när lurarna dyker opp :)

Varför sa du inte till om prisjakt före? Man ska tydligen inte beställa när man har migrän, jagk ollade prisjakt och webshoppen har dom ju för 3700 spänn plus frakt... :cry:
    Nåja... lärpenning till nästa impulsköp!

Men varför stämmer inte prisjaktpriserna med hemsidorna?
    (Prisjakt sa 3300 spänn typ för billigaste butiken med goda recensioner, men på hemsidan kostar dom typ en femhunka eller nåt sånt mer?!?!! wtf is up with that?!?)

Men recension kommer så fort lurarna dyker opp, dom skulle ha varit här förra veckan så jag hoppas till veckan :innocent:

Last edited: Oct 28, 2012