finns det något snabbare sätt att sätta mobilen på ljudlös med vibration än att gå in via settings-sound & display-silent mode sen phone vibrate? Har hittat en smart widget för pendling mellan ljud och ljudlös men det finns ingen vibrator. Tackar för svar!
sök på usefull switches eller Switch Toggle den senare kör jag å då e e de bara en knapp å tycka på så blir den ljudlös med vibration!
Finns bra många widgets för detta. Men jag saknade plats på homescreen till slut så jag kör funktionerna via av/på knappen bara. (avstängningsmenyn - Silent, asvtängningsmenyn igen - vibrate)
Jag använder volymknappen. Bara att köra ringer volume i botten så kan man välja mellan vibrate eller silent.
Ah..där lärde man sig ngt nytt. Har inte funderat på att man kan reglera så pass med bara volymknappen, har alltid använt den "röda knappen".. så många vägar bär till silent. Men något jag stör mig på är att man sätter på silent och tror att den ska vara tyst så har man glömt att alarmet är på och den börjar tjuta i otid. Finns det något sätt tysta ner ALLT utan att stänga av telefonen?
Nope.. har testat med alla olika kombinationer och den tutar och lever ändå..Man får väl se till så att inte alarmet är aktiverat helt enkelt. Det vore smidigt om man kunde znoosa av allt ljud då man kan ha flera alarmhändelser igång som man inte tänker på, typ veckodagar, helger, speciella dagar osv..
Hmm.. kör med Hero gränsnittet..går in på clock->Alarms-> vald tid så finns det Description, Alarm sound, Repeat och Vibrate..inget val om tyst läge vad jag ser :confused:
Hm, Heron har kanske inte "Alarm Clock"-appen som följer med vanilla android. I den finns det iallafall settings som man kommer åt om man trycker på menyknappen vid listan över alla alarm.
Ok, i Heron så finns det bara delete och +Add alarm i menyn..men samtidigt så finns det stoppwatch och Timer som är väldigt nice!