Ljudprobem i Arc?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av quizzly2k, 26 aug 2011.

1. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är säkert ganska många här som också hänger i X10 forat men jag ställer en fråga i alla fall.

Som många här säkert vet är det många med X10 som har fått problem med hackande ljud och bluetooth bland annat efter uppdateringen till 2.3.3.

Finns det några liknande problem på Arc? Funderar nästan på att ge X10:an till mina barn (de kommer säkert bara spela på den ändå :) ) och skaffa en ny. Arc eller Neo är de hetaste kandidaterna.

2. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Lyssnar mycket på musik genom blutetooth på min arc. Har allt som oftast inga problem med hackande ljud. Det kan hacka till någon enstaka gång då telefonen jobbar hårt. Kanske 2-3 gånger om dagen. Då är det ett kort hack inget som är kontinuerligt. Så det är inget som jag upplever som störande.

quizzly2k gillar detta.
  3. quizzly2k

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

OK. Tack för informationen. Lyssna också en hel del på musik. Därför blir man lite frustrerad när det håller på och dj__as. Att det hackar ibland kan jag köpa, som du säger när mobilen jobbar hårt. Men jag tycker inte det är acceptabelt att det hackar bara för att man börja svepa eller går till hemskärmen.

4. fjallmamman

fjallmamman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag lyssnar på ljudböcker i min - och som tidigare talare säger, den hackar nån gång ibland. Inte ens så att ett ord försvinner, utan ibland kommer ett ord nån millisekund för sent.

5. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 043

MINA ENHETER

Körer mycke nät radio och spotify genom MW600 har inte märkt något hackande

6. quizzly2k

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

OK. Tack alla. Får fundera vidare. :)

7. magnuscal

magnuscal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag ser mycket film på min Arc tillsammans med MW600.
    Det är ganska mycket hack i ljudet när jag har wifi påslaget, stänger jag av wifi är det kanske ett hack på en hel film i västa fall.

Varför wifi stör bluetoothen vet jag inte. Någon?

8. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En spontan gissning vore det faktum att både Wi-Fi och BT använder samma frekvensrymd för att skyffla data (2.4GHz).

Det finns förvisso Wi-Fi som använder 5GHz-bandet med men det är inget som Xperia arc stödjer.

Bara en tanke.

9. magnuscal

magnuscal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo jag har tänkt den tanken. Men jag har ju andra apparater i hemmet som använder wifi samtidigt, men dom stör inte.
    Aja, det är ju inte så svårt att stänga av wifi, men lite irriterande är det.

10. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag förmodar att dessa apparaters radio-enheter inte befinner sig på en centimeters avstånd från din telefons BT-sändare dock? :)

Det kan naturligtvis vara något annat, hård- eller mjukvara i telefonen som får kämpa om resurser när både BT och Wi-Fi används. Förstår att det är drygt iallafall. :(

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Fast då ligger inte antennerna ihopbakade som sillar i ett och samma lilla hölje. Ju närmare WiFi och BT är desto större risk för interferens. Dock skulle jag tro att både WiFi och BT supportas av ett och samma chip i telefonen som borde kunna se till att de två inte interfererar.

Mer troligt är dock att hackandet beror på något annat, troligtvis mjukvarurelaterat.