Ljudproblem 3.5mm hane till hane

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av MrKarisma, 28 maj 2019.

  1. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har en Moto X4 som fungerar ganska bra (krashar dock ibland). Den fungerar utmärkt med mitt headset. Dock så fungerar den bara ibland med min 3.5mm kontakt (hane till hane) för att kunna spela upp ljud på en bärbar högtalare, just nu fungerar den inte alls, men för någon vecka sen fungerade den utmärkt. Samma kontakt fungerar alltid felfritt mellan laptopen och högtalaren.. Varför fungerar den bara ibland mellan telefonen och högtalaren?? Förstår inte.. känns som om det är någon slags statisk elektricitet eller nåt för ibland sprakar det kraftigt så jag får dra ur och sätta i den igen mellan mobil och högtalare (när det fungerar dvs).. Förstår inte detta problem, någon ljudkunnig som kan förklara?
    Tack!
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Alla eventuella andrahands kopplingar behöver inte automatiskt vara supportade av en mobiltelefon.
    Ibland skickar den signaler för o se om något är kopplat och om kopplingen inte vet vad den ska göra med den signalen så händer det du säger.

    Bättre att du kör med någon annan kabel typ 3,5 till 3,5 direkt eller 3,5 till svart/röd koaxialkabel ...

    Men även det behöver inte funka.

    @MrKarisma@MrKarisma