Problem: Ljudproblem vid låga volymer

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av LevelReset, 26 okt 2012.

1. LevelReset

LevelReset Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag gillar att lyssna på musik på lägsta volymen när jag håller på att somna men just nu blir jag bara irriterad då ljudet försvinner (mutas) om det blir låg volym och startar abrupt när musiken blir aktivare. Om jag höjer ljudet flera hack så försvinner förvisso detta men då kan jag inte somna pga för hög musik. Jag har 4.0.4 och är inte ensam om problemet har jag googlat mig till.

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=35861

Någon mer som upptäckt detta? En problemlösare sökes! :cool:

Last edited: 26 okt 2012
  2. FreWik

FreWik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bump!

Jag har samma problem och det är sjukt störande! Har inte hittat nån lösning dock. Någon som vet?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Först och främst i inlägget innan så har någon postat en länk där några fixat det genom att lägga in en ton vid 20hz vid -45db för både höger och vänster hörlur/högtalare.

Gjorde ett test själv med fyra olika hörlurar av olika kvalité och testade om det berodde på deras omfång. Spelade samma låt i en min och markerade när jag hörde ljud hos dom olika. Samma resultat hos alla.

Hörlurar jag testade med:

Samsung Orginal (de som följde med)
    Iphone Earpods
    Koss Iporta Pro
    Beats By Dre Pro

Testade även med olika källor i telefonen.

Spotify
    Youtube
    Musikspelare (inbyggda)
    Poweramp

Detta gjorde ingen skillnad.Trots att jag använde mig av samma låt och spelade upp. (Jag vet kvalitén kan skilja sig från källa till källa i visa fall men fick samma resultat ändå).

Testade sen att köra med med truetone.Funkade faktiskt testade med lite olika frekvenser och fick det att fungera mellan 5-20Hz på låg volym.
    Dock så beroende på hur lågt du själv hör så kan jag rekommendera att du testar dig fram. Själv så tycker jag att 5Hz-10Hz funkade bäst för mig då jag börja höra annat i bakgrunden senare.

Detta är inte ett problem som är unikt för verision 4.0.4 kan jag säga då jag själv har 4.0.3 och har samma problem. Misstänker att det inte handlar om mjukvara på något sätt utan att det är hårdvaran som begränsar i telefonen.
    Har inga mätare i min närhet just nu men misstänker att telefonen presterar ganska dåligt vid låga effekter helt enkelt.

4. FreWik

FreWik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant! Jag upplevde fick inte problemet i början vilket jag borde gjort eftersom jag tittade frekvent på filmer etc. Det är därför jag lutar åt att det är mjukvara.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

5. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Jag har samma problem och hatar det. Det plus att skärmen är för ljus på lägsta inställningen och black croppibg (eller vad det kallas) förstör telefonen i mina ögon.

Hur som helst, vad är truetone och förstår jag dig rätt att det fixade problemet med ljudet?

6. LitrioN

LitrioN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Truetone är en app i gplay som du kan köra i bakgrunden.Skickar ut en ton som du bestämmer.Du kan välja dB och Hz. Kan tänka mig att elektroniken i telefonen inte riktigt matchar mjukvaran så kan tänka mig att man borde kunna lösa det från Samsungs sida med ljudproblemet.

Ljuset vet jag inte om det går att påverka stör mig också på det tex under natten blir det lite väl ljust.

Man borde ju kunna lösa det men kan tänka mig att komponenterna i telefonen inte klarar att gå så långt ner.

7. Sandhög

Sandhög Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testa att ladda hem "screen filter" för er som tycker att skärmen är för ljus på det mörkaste!