Ljudproblem?

Diskussion i 'Galaxy Mini' startad av mrcreosote, 29 aug 2011.

1. mrcreosote

mrcreosote Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Min tjej och jag har båda skaffat denna lilla sak.

Vi har båda lite problem med ljudet på olika sätt. Hon har märkt att det piper och skorrar ibland när hon pratar.

Och jag, ibland lyssnar jag på musik med hörlurar ( alltså enbart hörlurar, ej handsfree!) men om någon ringer och jag svarar med lurarna på, och bara pratar in i telefonen, men lyssnar på samtalet i lurarna, så säger motparten att det ekar som jag vore i en kyrka? :( så har det inte varit på äldre mobiler jag haft. Någon som känner igen dessa problem och vet om jag kan göra något åt dem?

2. KozzY

KozzY Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei p10 Plus
    Telefon 3:
    Huawei P9
    Platta 2:
    Nexus 7
    Jag har också lite ljudproblem när jag pratar, inget pipande men ljudet går upp och ner ibland, även om jag har på det lägsta under ett samtal så kan det helt plötsligt gå upp två steg för att sedan gå ner igen och så håller det på under ett samtal. Hade precis samma problem på min första mini som jag hade i en dag, fick en ny och det var samma problem så jag håller tummarna för en fix genom gingerbread.

3. mrcreosote

mrcreosote Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tydligen kan man inte koppla in enbart hörlurar (utan mikrofon) för telefonen tror automatiskt att det är handsfree, och kopplar typ bort den inbyggda mikrofonen i telefonen. Ingen smart telefon tycker jag som inte kan känna av det.

4. Mini Android Mobile

Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ljud problem löst av mjukvara uppdatering