Ljuduppspelning, spel.

Diskussion i 'Desire HD' startad av RURAL, 9 nov 2010.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Mitt andra issue med HTC Deisre HD naggar mig just nu. Första issuet är kamerans tvivelaktiga fokusmöjligheter.
    Det som stundar nu är hur min telefon väljer att spela upp ljud. Vissa spel (exemplet som uppmärksammade mig på denna bug; Angry Birds) får sitt ljud uppspelat från själva telefonhögtalaren, alltså den man har intill örat när man ringer ett samtal. Detta vet jag då jag hör tydligt att ljudet kommer därifrån, samt att när jag sänker volymen så står det "Ringer Volume" istället för "Media Volume" och högtalaren på baksidan är helt inkapabel till aktivering.

Detta händer alltså bara ibland, på vissa spel. Är det någon knasig inställning jag har kommit åt eller är det så att vissa spel är programmerade till detta?
    Eller är det en...
    BUG?

:eek:

2. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ha vissa tv inslag till ex på aftonbladet tv spelas bara upp svagt i ena högtalaren ,vilket gör att du först måste hålla den till örat och lyssna till talet och sen spela upp den igen och titta på bilden . Jättesmart ,men troligen var den på HTC som hade hand om ljudet från yttre högtalarna hörselskadad,och tänkte "nu ska dom få se (höra) hur det är att vara döv.

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Det var som fan.. Drog nyss igång angry birds och jag har icke detta. Låter från baksidan och står media volym. :o

4. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Samma här.