Ljussvag skärm.

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av karlssson, 20 nov 2010.

1. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallo! Är det nån mer än jag som upplever skärmen på x10 mini något ljussvag.Dvs på default max.Min fru fick tag på min x8 och blev besviken på ljuset på sin mini. Vi testade sida vid sida och det är ganska stor skillnad.Vi testade ute och
    x8 an syns mycket bättre än x10 an.Nu till en fråga .Går det att justera? måste man rota? Finns det nån guru som vet. Jag kan tänka mig att det har nåt med minins lilla batteri att göra.Engergibesparing.:cool:

2. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hmmm... Med det väder vi har just nu så antar jag problemet inte gärna kan vara att ni är ute i solskenet. Så frågan är om det är något fel på telefonen eller om ni är skumögda ;)

Själv har jag insett att jag oftast har skärmen på min Mini inställd på ungefär 50% vilket känns lagom i de flesta lägen...

/Daniel

3. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan ju faktiskt vara nåt fel på luren.Och skumögda,visst vi föll ju för varran.;)

Men frågan kvarstår.Går det att åtgärda med rot?

4. micjoh

micjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tyvärr är det nog så. Jag jämförde min mini med en mini pro och min är markant ljussvagare. faktiskt rätt jobbigt. tänkte jag skulle kontakta SE för att höra om det faktiskt ska vara så.
    det är nog det enda som jag är riktigt missnöjd med på min lur :-(

5. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag tycker X8:ans skärm är ljusstarkare.
    Om du inte har 2.1 på X10 mini är det dock lätt att se "fel", X8:an har mörkare blå bakgrundsfärg jämfört med en X10 mini som kör 1.6. Texten ser helt enkelt vitare ut på en mörk bakgrund.
    Om du inte redan har gjort det så tipsa frun om en uppgradering till 2.1.

6. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Har inte jämfört med någon X8, men med tanke på att jag har min mini (icke-PRO) på lägsta nivån och kan ändå använda den utomhus, så antar jag att det kanske är något specifikt fel på din mini. Behöver ju inte vara skärmen utan, ljussensorn som reglerar ljusstyrkan som är kajko (den går ju inte att stänga av). Knata ut i någon affär som säljer minisar och jämför för att se om du uppfattar alla lika ljussvaga.

7. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den är 2.1. Det får gå ändå. Det e ju ingen ko på isen. Det har ju funkat så här långt. Lite tråkigt bara.