Ljussvag skärm?

Diskussion i 'ASUS' startad av isso, 16 aug 2011.

1. isso

isso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Var precis inne på MM och kollade på Galaxy Tab 10.1 och Transformern bredvid varandra för att kunna bestämma mig vad jag ska köpa.

En uppenbar skillnad var att skärmen hos transformer var väldigt mörk i jämförelse med 10.1. Jag dubbelkollade så att ljusstyrkan stod på max och det gjorde den.

Ni som äger en transformer upplever ni skärmen som mörk? Hur bra funkar det egentligen att använda den i dagsljus?

2. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag kör min på 50% ljus och det funkar utmärkt i "dagsljus" (med det menar jag att jag har den mest inne men alla fönster släpper in ljus och det är väldigt ljust inne. Ute använder jag den inte så kan inte tala för hur det ser ut i solljus.

3. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Det beror på att Galaxy Tab 10.1 har mycket högre color saturation (färgmättnad) än Transfomer. Samsung har skruvat upp färgmättnaden väldigt mycket... Dessvärre tror jag inte att GTAB användare kan skruva ner den.

Last edited: 16 aug 2011
  4. sand

sand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funkar halvbra i solljus, men jag har inte jämfört med andra modeller utomhus. Men jag brukar försöka hitta en skuggig plats när jag sitter utomhus.

5. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

När jag använder Transformern där det inte är så mycket ljus har jag nästan så lågt det går och behöver jag använda den ute i direkt solljus så skruvar jag på max. För mig har det funkat ypperligt och har aldrig behövt mer bakgrundsbelysning ^^

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

6. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det enda jag stör mig på är att den reflekterar så otroligt mkt