LL 7CK100 Problem Startar inte, hjälp!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av hustlehustle, 26 september 2012.

1. hustlehustle

hustlehustle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där i höstmörkret

Dammade precis av syrrans gamla Tab: LL 7CK100
    Dessvärre startar den inte. När jag kopplar in laddaren lyser de tre knapparna till höger men inget händer när jag trycker på någon av dem, on/off knappen eller reset på baksidan. Försökte precis koppla in den till datorn i hopp om att något skulle hända men den är lika stendöd och på datorn stod det bara att drivrutinerna inte kunde installeras.

Någon smart, hjälpsam själ där ute som vill ta sig ann mitt fall?
    Har läst de andra trådarna men inget har hjälpt mig

Tack!

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vet du om den är uppgaderad eller har originalmjukvara? Om det inte finns något av vikt på den så tror jag en mjukvaruuppgradering kommer få igång den. Om en varit avstängd en längre tid tror jag att den behöver ligga och laddas lite innan den kommer igång.

3. hustlehustle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Ja jag är ganska säker på att den har originalmjukvan i sig. Den har laddat över natten här nu men det händer fortfarande inget med den. Hur uppgraderar jag den då? Datorn vill ju inte hitta den när jag kopplar in den..
    Tack!

4. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Du håller in mittenknappen och ansluter usbkabeln. Obs laddaren skall inte vara i. Sen när windows plingar till för att den hittat ny maskinvara kan du släppa mittenknappen. Sen går du in i enhetshanteraren i windows kontrollpanel och högerklickar på okänd enhet (förhoppningsvis har du bara en sådan) och så uppdaterar du drivrutin och väljer den som följer med i uppgraderingspaketet. När siffran 1 lyser grönt i uppgraderingsprogrammet RkAndroidbatchtool.exe så browsar du upp själva uppgraderingsfilen. Den som heter twk006d är bäst.

5. hustlehustle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Det går inte att uppdatera drivrutinerna. När jag går in i enhetshanteraren och högerklickar på okänd enhet kan jag välja mellan;
    1. "Sök automatiskt efter uppdaterade drivrutiner" och då hittar den inga
    2. "Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" - där kan jag bara välja :"C:\Program Files (x86)\Realtek\NICDRV_8169\win7" men då får jag svaret att "Det gick inte att installera Okänd enhet"
    Vilket uppgraderingpaket är det du menar?
    Tack!

6. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

jag trodde du hade laddat ner allt men gå till denna sida och tryck på den gröna pilen (om du får lösenordsförfrågan tryck bara ok) sen laddar du ner båda de filerna och packar upp dem på skrivbordet. Den stora filen är själva uppgraderingsmjukvaran och den lilla filen är uppgraderingsprogammet och drivrutiner samt en instruktion.

7. hustlehustle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Det går inte så bra för mig, jag förstår helt ärligt ingenting om de filerna jag laddade ner som du länkade till. Jag vet inte vad jag ska göra med programmen.
    Kan du hjälpa mig mer steg för steg?
    Tack!

8. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det ligger en steg-för-steg-instruktion om hur du går tillväga i en av de filerna som du laddat ner. Du måste först packa upp dessa filer med ett uppackningsprogram tex winrar eller winzip (båda är gratis). När du gjort det och läst instruktionen så återkom med vad du behöver hjälp med.