Locations + Licens fråga

Diskussion i 'Desire HD' startad av kronblom, 2 dec 2010.

1. kronblom

kronblom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, jag slog till med en livscykel licens för Locations. Tyckte att det var ok pris för det. Har för mig att jag lästa något om att den sträckte sig över versionerna.

Hursomhelst, jag har funderingar på att byta ut SD kortet. Jag har tittat lite på vilka mappar som finns, och hittat kartmappen med nordenkartorna.

Dessa antar jag att jag behöver kopiera över till det nya SD kortet. Frågan är nu var hittar jag licensinformationen?? Är det nån systemmapp eller är det nån tjänst via nätet som "känner" igen SIM kortet som används när licensen köptes?

Någon som har bytt kort och fixat över licensen med?

2. moondail

moondail Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tyvärr inget svar på din fråga utan snyltar istället på tråden. Om detta ogillas så tar jag bort mitt inlägg..

Jag har köpt (2010-12-13 -> 2011-12-13) en ett-års-licens på Norden vilken nu strular. Ringde precis HTC's support utan att dom lyckades lösa det åt mig. När jag försöker få till navigeringen i Sverige (eller Danmark) klagar min telefon på att jag behöver en licens för Sverige (eller Danmark), men detta borde väl vara täckt av min Norden licens?

Jag kommer att återkomma med svaret från HTC's support om ingen hinner före..

3. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Testa att rensa cashen och synka licensen igen.

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Den mappen heter" .Data" alltså med punkten framför och i där finns tre mappar den ena heter Navigator.
    kan vara så att du behöver "visa dolda filer" kommer inte riktigt ihåg nu men det ligger på SD kortet.
    Jo så är det jag stoppade i ett kort i en läsare här och jag blev tvungen att visa dolda filer.

Och moondail
    Jag brukar gå till "Locations" hämta fler och synkronisera licens det brukar hoppa igång då.
    Eventuellt starta om luren

Last edited: 16 feb 2011