Lock-Screen, byta?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Eremiten, 8 sept 2011.

1. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har (efter en jävla massa försök...) lyckats roota min DHD med Android revolution 6.1, dvs senaste as we speak, tycker den är ok så långt. Har iofs inte provat någon annan än men det kommer väl snart antar jag.

Jag stör mig på den Lock-Screen som följer med, den äldre var bättre då man var tvungen att "slajda" upp eller ner vad män än skulle göra, t.ex. svara i telefonen. Vill inte ha som på Widget Locker där man kunde trycka på svara utan att behöva "slajda". På XDA finns det ju en mod som heter Remove HTC Lock-Screen for Android Revolution HD och där man kan använda Android stock lock-screen.

Är det det jag söker? Förstår inte riktigt Skillnaden på de båda och vilken som är vilken.

I annat fall finns det möjlighet att lägga in nån annan så man kan välja? Det finns ju lite olika att välja på som det är nu och dom är ju ganska snygga faktiskt men räcker inte riktigt hela vägen... :)

2. Wake

Wake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Prova med att flasha remove htc lockscreen då får du tillbax orginal android sen kan du prova restore htc lockscreen for 5.2.x rom vet inte om den funkar på 6.x
    har som sagt inte provat själv än så ta en backup innan du försöker

Är anledning till att jag inte har lagt in senaste gillar inte sense 3.0 lockscreen

Edit:
    Provade att göra som jag skrev ovan och det fungerar utmärkt :)

Last edited: 11 sept 2011