Om du känner att du behöver snåla på samtal, datatrafik och sms för att inte komma upp i höga månadskostnader så kan det ju kännas lönsamt att ha ett abonnemang som har en pott att ringa för som passar ungefär dina vanor.
Jag hade förut ca 100 kronor i utgifter med min gamla Nokia, kontantkort. Men ville jag börja surfa lagom i mobilen hade det kostat hundra kronor till. Sen fick jag ett erbjudande på 345 kr i månaden, maxpris (finns inte nu, är numera 599kr). Hur som helst ökade jag min månadskostnad med 250%. Fast då kände jag att jag inte behövde snåla. Så det är ju en tanke.
Jag trodde aldrig jag skulle använda en smartphone så mycket som jag gör. Att jag faktiskt utnyttjar minst 5GB av surf och ringer nu för motsvarande tidigare för 200kr. Och nu har jag en smartphone! Jag får valuta för mina pengar. Måste tillägga att jag skulle lika gärna kunna ha exempelvis tele2s volympaket mellan.
Att inte behöva snåla är ju en bekväm grej. Speciellt om du ska ha s3, vilket vore synd som en sådan hårdvara ska begränsas i sin användning.
Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
Last edited: 21 juni 2012