Fråga: Löpning med Z1?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av thezood, 16 sept 2013.

1. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den ser härlig ut, Z1... Men går det att springa med den? Finns det sportarmband som passar? Någon som har en 5-tummare och har testat? Noten som jag har idag är för stor men den här är ju lite mindre.

2. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har för mig jag lyckades knöla ner Z´an i ett armband som jag tidigare hade XperiaS i.
    Vill minnas jag sett en klubbkompis med 5" på armen, så det ska nog inte vara några problem. :)

3. Emptiness

Emptiness Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Sprungit med Z:an, inga problem. Men det var lite knepigt att hitta ett armband som passade. Z1an är ju lite större ändå så det kan nog bli en utmaning att hitta ett nytt armband igen, oh well...

4. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Öhrm ursäkta men ni kan väl inte påstå att den är för stor? Jag har ett sportarmband och en Note 2 som jag använder då jag joggar och gymmar. Inga problem överhuvudtaget :-)

5. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du borde ju kunna få lite extra armmuskler då också. ;)

Seriöst, jag har en Note 1 nu, har bara inte hittat något armband till den men får en 2 plats borde det funka med en 1 också. Kunde vara trevligt att slippa byta upp sig nu, tycker operatörernas abonnemang och "deals" är bedrövliga jämfört med för två år sedan.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det går alldeles utmärkt faktiskt.. jag har en note 2 och den är helt åt helvete för stor för att ha i ett armband på gymmet tex. För att inte tala om när man cyklar den hamnar konstant i vägen. Nu knölar jag ner den i en plastpåse och har bak i ryggfickan på cykeltröjan ist.

7. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, när jag cyklar är det inga problem, då har jag ju en liten biltemaväska på cykeln bara. Men det skulle inte funka vid löpning, den skulle skumpa runt för mycket. Även om det håller sig på plats så skulle jag bli sjukt irriterad på det efter ett par mil.

8. kryddan

kryddan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag hade min samsung galaxy s3 med mig när jag förra året var nere i Monaco och sprang 40mil på 8 dagar och det var inga problem. Inget jag störde mig på. Skall ner dit igen nu i november med min Z1 och ta mig 42.2mil (10 marathon) på 8 dygn. Kommer att fungera utan problem det också. Jag har den på armen ibland, har den i byxfickan ibland. Det varierar, men som sagt. Jag har inga problem med storleken på telefonen vid löpning.

9. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

10. Snaqejack

Snaqejack Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag använder samma armband till min Z1 som jag hade till min Galaxy S3, inga problem.

Skickat från min C6903 via Tapatalk 2

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

"Jäsiken". Var ute och sprang med min Z1 idag. Problemet är att byxorna enbart har en höger bakficka, jackan har inget. Så om man ska stänga fickan (dragkedja) måste man ha skärmen mot ärslet pga 3.5mm jacken sitter på fel sida (går bra att den är på ovansidan). Så jag pausade musiken en gång :(
    Alternativ 2 är att vända den, då går det inte att stänga fickan, med resultatet att telefonen kanske vill ta ett skutt.