Lös skärm P7

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Rocco420, 17 mar 2024.

1. Rocco420

Rocco420 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    Hej på er kära droidare.

Jag har ett konstigt problem, igen.
    Har haft Pixel 7 sen den kom, efter typ ett halvår märkte jag att skärmen började lossna i övre högra hörnet. Vart värre med tiden. Jag misstänkte att det var batteriet som svällde och tryckte loss skärmen, det var nog en millimeter den stack upp ur ramen i övre högra hörnet. Lämna in den och fick en ny inget mer med det, har varit jätte nöjd med den nya.

Nu har jag märkt att även denna verkar lida av samma beskymmer.
    Tittar jag noga från sidan och trycker i över högra hörnet på skärmen så ser jag en svag "gungning" i skärmen. Ser en tydlig skillnad om jag kollar från högra sidan jämfört med vänstra.
    Jag kan även trycka lite med tummen lite halvhårt på högra sidan av telefonen, och sedan dra loss tummen snabbt, så både känner och hör man att den är lös...
    Vill tillägga att jag är väldigt försiktig med telefonen överlag, aldrig tappat och knappt en skråma på den.

Är det fler som lider av detta?
    Sen undrar jag även vad som gäller med datum, är det det första köp datumet som gäller. Eller ska även den nya telefonen räknas från den dagen jag hämtade ut den från Elgiganten?

2. MultiMan

MultiMan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Alla garantier avser första inköpsdatum, oavsett om den byts ut under tiden. Finns enstaka undantag, men då blir man upplyst om det.

Vad menar du med "gungning"? Det beskriver en rörelse. Böljar skärmen fram och tillbaka?

Som alltid med sådant här behövs nog bilder. Video om skärmen verkligen rör på sig.

3. Rocco420

Rocco420 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    Skärmen är lös helt, vart värre och värre... Tillslut va den nästan helt lös på höger sida.

Nu har jag mulle mecckat själv, jag lima fast skiten orka inte gå tillbaka en gång till.
    Vet inte vad som kan vara galet, batteriet hade inte svält så jag har väl bara haft otur och får två ex med dåligt lim helt enkelt.
    Googlade lite på det i början och verkar som fler haft problemet dock få på detta forumet verkar det som.