Lösning likvärdig med airplanes

Diskussion i 'Allmänt' startad av Duzii, 11 mar 2012.

1. Duzii

Duzii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Mn polare är världens största apple-fanboy och han vägrar tro på att det finns en likvärdig lösning för att streama spotify och youtube till sitt ljudsystem. Hjälp mig att hitta en android lösning så jag kan knäcka honom!

2. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Menar du airplay på iphone? Vissa telefoner har ju DLNA, men jag tror inte det fungarar med youtube och spotify.
    Om ditt ljudsystem är från Sonos så kan du streama.
    Annars får du plugga in telefonen till ljudsystemet med 3,5mm uttaget.

3. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Köp en stereo/förstärkare som pratar/förstår BT A2DP?

Köp en BT mottagare som du stoppar in i AUX-ingången på närmsta förstärkare?

4. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad jag vet finns ingen jämförbar produkt för Android som fungerar som tex AirPort Express, i samma prisklass iaf.
    Dock har jag för mig att jag sett programvarar för Android som gör att du kan använda din android till AirPort Express.

När Airporten funkar (min verkar ha gett upp) så är den produktrn löjligt bra!

Att köra ljud till stereon via BT suger jämfört med att köra WiFi då räckvidden är betydligt sämre.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Första träffen på Google:

http://9to5mac.com/2011/05/09/android-can-now-airplay-to-ios-devices/

Tydligen är det tillagt i DoubleTwist. Det finns säkert andra appar för det numera sedan den privata nyckeln extraherats och är allmänt tillgänglig sedan nästan ett år.

Flashar du OpenWrt på en router så finns möjligheten att installera ett paket för AirPlay-funktionalitet så det är inte Apple-exklusivt längre.

Last edited: 11 mar 2012
  6. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    AirPlay tycker jag är så bra att det i sig nästan ibland känns som ett fullvärdigt argument att gå över till Apple. Tänk att på Android kunna sitta med sin surfplatta, öppna Google Music och sedan direkt från plattan streama musiken från appen direkt till stereon. Denna funktion har funnits bra länge nu i Apples produkter att det för mig är ett mysterium att Google inte implementerat något liknande.

Och kom inte tjata om DLNA eller Doubletwist när inte Googles egna appar som Google Music, Youtube m.m. stödjer det. Det är ju trots allt Googles egna appar och det är dem jag vill använda. Det är musiken i Googles moln jag vill kunna streama från plattan. Inget som ligger lagrat på själva plattan. Jag vill även kunna streama från Spotify-appen. Vill inte låta sur eller grinig men jag är nog faktiskt det när det kommer till just denna, för mig, mycket ömma punkt. :)

Om någon vill tjäna pengar på en app till Android. Gör en app som fungerar som Airfoil! Den skulle sälja hejdlöst bra.

Last edited: 11 mar 2012
  7. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Fast det är väl ganska gammalmodigt att överhuvudtaget äga en stereoanläggning nu för tiden. Så 90-tal. Idag är väl alla högtalarsystem kopplade till datorer ändå?

//Spaderess

8. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Förstår inte hur det på något sätt skulle lösa mitt problem med surfplattan? Jag vill kunna streama musiken från appen Google Musik från min surfplatta till ett högtalarsystem, oavsett om det är kopplat till datorer eller inte. Jag vill inte använda hörlurar eller högtalaren på plattan. Om du känner till en lösning på detta (förutom att byta till Apple som har Airplay) så dela för all del med dig av den.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Verkligen inte. En försärkare med högtalare är väl mer normalt än någonsin? Speciellt med hemmabiosystem. Att sitta med datorhögtalare känns rätt 90-tal för mig :P